Kui rahandusministeerium teatas suurest majandustõusust kolmandas kvartalis (kuus protsenti) ja analüütikud lubavad järsu kasvu trendi jätkuvat, siis ajalehtede reklaamikäive oktoobris oli meediaekspert Toomas Leito kinnitusel suur pettumus.
Leito: oktoober oli suur pettumus
See jäi Leito sõnul mullusele käibele alla ligi 19 protsenti. «Tõsi, eelmisel aastal toetasid märgatavalt reklaamimüüki valimised,» lisas ta.
Suurte lehtede käibe langus oli üsna ühtlane, kõik kahekümne protsendi kanti.
Leito hinnangul oli langus natukene väiksem Õhtulehel, mis suurendas pisut ka oma turuosa.
Lehtede veebikäive oli samuti kehv – langus 17 protsenti.
«Selle taustal Delfi netireklaamivolüümi kasv mullusega võrreldes on tähelepanuväärne.»
Kümne kuu reklaamimüügis on Leito kinnitusel endiselt vääramatu liider Postimees – 65 miljoni krooniga.
«Lähimal konkurendil Äripäeval oli käive juba üle kahe korra väiksem, teistest rääkimata,» tõdes Leito.
Protsentuaalselt on suurim kukkuja Eesti Päevaleht (üle 20 protsendi).
Praeguse eelinfo kohaselt tuleb Leito hinnangul november oluliselt parem reklaamikuu kui oktoober, kuid neljas kvartal tervikuna jääb mullusega võrreldes miinusesse.
«Ajalehtede reklaamituru jõulist kasvu lähema kolme kuu jooksul on raske prognoosida. Veebruaris turgutavad reklaamimüüki riigikogu valimised. See võib esimene plusskuu tulla,» arvas ta.