Eesti mänguasjatootjatel on raske konkureerida väikeste ponide või vihaste lindudega, mille turundus on väga võimas. Piiratud ressursiga väiketootmises jääb tihti turundusspetsialisti palkamine ning reklaamide tegemine kättesaamatuks.
Mänguasjatootjad ei suuda välismaise masstoodanguga rinda pista
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TÜ Lohu Lelu on loodussõbralikke mänguasju tootnud üle 20 aasta ning kui tippajal müüdi tooteid isegi Jaapanisse, siis praegu on olukord raskem. «Aasta-aastalt lelud kallinevad, käibed kukuvad ja sellel aastal on eksport olnud pea olematu,» ütles Lohu Lelu üks omanikest Olavi Pajumets Äripäevale.
Vippa omanik Pille Mekk selgitas, et piiratud ressursiga väiketootmises jääb tihti spetsialistide palkamine ning suurte reklaamide tegemine kättesaamatuks.
«Eestis valmistatud mänguasjad on pigem nišitooted, mida leiab väiksematest käsitööpoodidest ja laatadelt,» tõdes Tartu Mänguasjamuuseumi direktor Triin Vaaro.
Loe pikemalt Äripäevast.