Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soomes plaanitakse kokku sobitada bussi-, rongi- ja lennupiletid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Finnairi lennuk.
Finnairi lennuk. Foto: Heikki Saukkomaa

Soome lennuamet tegi ettepaneku kombineerida ühtne piletisüsteem maapealsest ja õhutranspordist, et tõhustada riiklikku transpordisüsteemi.

Paljud Soome väiksemad lennujaamad võidakse lähiaastatel sulgeda, et tõhustada reisijatevedu suuremate allesjäävate lennujaamade ja linnade vahel, vahendab Yle. Seega on plaanis vähendada kahjumlikke lennuliine ning lennujaamade arvu, mis on viimasel ajal hädas reisijate vähesusega.  Sel aastal on juba ära jäetud otselennud Porist Helsingisse ja Stockholmi.

Lennuameti tegevjuht Kari Savolainen rõhutas, et riikliku logistika vaatepunktist on bussi-, rongi- ja lennutranspordi ühendamine oluline ja efektiivsem kui senine süsteem. Lennuamet pole veel täpsustanud, millised lennujaamad ja -liinid on luubi alla võetud, kuid reisijate arvu ning talvise sõiduplaani järgi võib oletada, et plaanis on kärped Kemist ja Jyväskyläst väljuvate ning sinna suunduvate liinide puhul. Tõenäoliselt ootab sulgemist ka Varkause lennujaam.

«On viimane aeg hakata otsima alternatiivseid viise, kuidas hoida elus reisijateliiklust sõlmpunktides, näiteks Helsingi Vantaa lennujaamas,» ütles Savolainen. Üheks muudatuseks võiks olla näiteks kombineeritud rongi-ja lennupiletid või rongi- ja bussipiletid.  «Miks ei võiks reis alata rongi või bussiga ning jätkuda lennukis? Sellisest ühisest piletisüsteemist võin näite tuua Šveitsist, kus on see kasutusel juba kaua aega,» kirjeldas Savolainen.

Tagasi üles