/nginx/o/2015/10/13/4591271t1hd003.jpg)
Eelmise nädala lõpus käivitas Saaremaa muuseumi töökoja juhataja Kalle Siiner aastakümneid Vikil Mihkli talumuuseumis varju all seisnud veoauto GAZ-MM mootori.
Eelmise nädala lõpus käivitas Saaremaa muuseumi töökoja juhataja Kalle Siiner aastakümneid Vikil Mihkli talumuuseumis varju all seisnud veoauto GAZ-MM mootori.
Uunikumi remonti alustati sel aastal autole uue (vana ajaloolise) mootori paigaldamisega ja nüüd saadi masin sõitma, vahendab Saarte Hääl.
«Tegu ei olnud kindlasti taastamisega, kuna vaatasin lihtsalt, palju autost alles on ja mis sellega teha annab,» rääkis Siiner. Ta lisas, et kuigi sõiduriista mootor tuli välja vahetada, oli selle käigukast väga heas korras.
Ajaloolisele autole pole ette nähtud ei suunatulesid ega turvavöösid ja bensiini kulub 50-hobujõulise mootoriga masinal paarkümmend liitrit saja kilomeetri kohta. «See on lihtsa ehitusega auto, millel jõudu omajagu ja seetõttu ta sõja ajal nii hinnatud oligi, et oli lihtne ja läks läbi pori,» arvas Siiner.
Refereeritud artiklit saab lugeda Saarte Häälest.