Päevatoimetaja:
Sander Silm

Prantslased elustavad legendaarse Moskvitši automargi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andres Reimer
Copy
Hästi valitud nurga alt pildistatuna paistab Moskvitši kaubamärk huvitavana.
Hästi valitud nurga alt pildistatuna paistab Moskvitši kaubamärk huvitavana. Foto: Ekraanitõmmis Izvestia kodulehelt

Prantsuse autokontsern Renault esitas eelmisel nädalal Venemaa patendiametile taotluse kokku kaheksa Moskvitši kaubamärgi omandamiseks, et selle nime all hakata müüma odavaid Dacia autosid.

Varem Moskva linnavalitsusele kuulunud, aga pankrotistunud autotehase kaubamärkide kasutusõigus on kehtetuks muutunud, kirjutas Izvestia. Renault saaks Moskvitši nime all müüa autosid Dacia Duster, Logan ja Sandero, et eristada neid kallima hinnaklassi sõidukitest. Sõiduauto Moskvitš kaubamärk kujutab endast Kremli müüri sakkide eeskujul disainitud m-tähte, mille kasutusõigus aegus 2004. aastal. Kuid näiteks ühiskondlikus toitlustamises kasutamiseks kuulub sarnane kaubamärk Moskva endise linnapea Juri Lužkovi abikaasale Jelena Baturinale.

Venemaal loodetakse prantsalste sammust varem Nõukogude Liidus kuulsusrikka automargi taastamist. Pärast II maailmasõda Saksamaa Opeli tehasest sõjakahjude katteks toodud sisseseadega alustanud tehas oli VAZi ja Zaporožetsi kõrval kolmas nö lihtrahvale mõeldud sõiduautode tootja. Viletsa kvaliteedi tõttu ei suutnud see sõiduk pärast Nõukogude Liidu lagunemist võistelda lääne autodega ja Moskvitši mudeleid tootnud tehased läksid pankrotti.

Saksa Volkswagen omandas kolm aastat tagasi Moskvitši mudeleid tootnud tehase AZLK embleemi, kuid ei hakanud seda kasutama. Kahe kuu möödudes aegub sakslaste õigus selle kaubamärgi kasutamiseks.

Tagasi üles