Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soome disain vihastas Eesti ostja välja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Soome kunstniku Tom of Finlandi looming jõuab voodisse.
Soome kunstniku Tom of Finlandi looming jõuab voodisse. Foto: Lugeja foto

Tallinna Kaubamajas müüdav tuntud Soome kunstniku Tom of Finlandi voodipesu vihastas välja ostja, poele tuleb selline reaktsioon üllatusena.

«Voodipesu Tallinna kaubamajast!!! Kas arvate, on see normaalne?» pöördus Postimehe tarbijaportaali poole lugeja. Kaubamaja pressiesindaja Anna Ansmitti sõnul on tegu Finlaysoni kollektsiooniga. «Kaubamaja on Finlaysoni tooteid edukalt müünud juba pikka aega ning see on meie klientide üks lemmikkaubamärke,» rääkis pressiesindaja. Ta lisas, et Soome disain ja Finlayson on ikka aeg-ajalt silma paistnud innovaatilisuse ning julgusega. «Tom of Finlandi sari on muidugi erilisem, ta kasutab Touko Laaksoneni joonistusi,» möönis Ansmitt.

Mõnda ostjat ehk ärritava kauba müümist põhjendas ta asjaoluga, et kuna kaubamaja üheks selle sügise teemaks on Skandinaavia disain, otsustati ka see kollektsioon valikusse tuua. «Tom of Finlandi kollektsiooni lansseering oli Soomes vägagi menukas. Helsingis olid poodides järjekorrad ning see tekitas elevust paljudes fännides,» rääkis poe esindaja.

Ta lisas, et kindlasti on tegemist üsnagi spetsiifilise kollektsiooniga, kuid kunstniku loomingu avaldamisest on möödas juba aastakümneid, tal on maailmas olnud sadu kuulsaid näitusi ning tema tööd on muutunud osaks Soome disaini ajaloost. Ka kaubamaja huvi on pressiesindaja sõnul pakkuda kliendile võimalikult suurt tootevalikut ning tuua maailmas kõneainet pakkunud trendid Eesti inimeseni.

«On mõistetav, et disain ja kunst tekitavad alati igas inimeses emotsioone. Oleme saanud erinevat tagasisidet, kuid halvustavalt ei ole keegi reageerinud. On toodete uudistajaid ja jagub ka disainihuvilisi ostjaid,» sõnas Ansmitt.

Tagasi üles