Internetikaubamaja Amazon on käivitanud tagasisideprogrammi, mille tulemusena saadetakse ettevõttele iga päev töötajate rahulolu peegeldav raport, kirjutab Bloomberg.
Amazon koostab igapäevaselt töötajate rahuloluraporteid
Amazon Connectionsi nimeline sisekasutuseks mõeldud programm esitab töötajatele iga päev küsimusi teemadel nagu tööga ja ülemustega rahulolu ning koolitus- ja arenguvõimalused.
Töötajatelt saadava tagasiside analüüsimiseks on Seattle´is ja Prahas olemas vastavad meeskonnad, mis loovad selle põhjal igal tööpäeval ettevõttega jagatava üldraporti.
Programmi vahendusel antav tagasiside ei ole anonüümne, kuid väidetavalt näevad iga üksiktöötaja vastuseid ja kommentaare ainult Connectionsi tiimi liikmed ning lõppraportis konkreetseid nimesid ei mainita.
Varasemalt on Amazon sama tagasisideprogrammi kasutanud peamiselt oma laotöötajate seas, kuid seoses suve lõpul lahvatanud ettevõtte töökeskkonna probleeme peegeldanud ning suurt meediakajastust pälvinud skandaaliga, on seda laiendatud ka kontoritöötajatele.
Augustis New York Timesis ilmunud artiklis portreteeriti e-äri hiiglast rohkem kui 100 töötajaga läbi viidud vestluste põhjal kui «survekeetjat»; väidetavalt ignoreerib ettevõte süsteemselt töötajate probleeme ja kaebusi ning julgustab kolleegidevahelist noa selga löömist.