Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Microsoft Eesti juht: osadele suured tegijad ei meeldi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rain Laane hinnangul on paratamatu, et suureks kasvanud ettevõtetesse suhtutakse teistmoodi kui väikestesse firmadesse.
Rain Laane hinnangul on paratamatu, et suureks kasvanud ettevõtetesse suhtutakse teistmoodi kui väikestesse firmadesse. Foto: SCANPIX.

Miks on nii, et kui Apple saab maha mõne uue tehnikavidinaga, järgneb sellele enamasti suur kiidulaul, kuid näiteks tarkvaratootja Microsofti uute toodete puhul tulevad kiiduavaldused hoopis vaevalisemalt?


«Ma arvan, et siin tuleb natuke ajaloos tagasi minna. Esiteks pole see koguaeg nii olnud,» märgib Microsoft Eesti juht Rain Laane.

Ta meenutab, et 1995. aastal lansseeris Microsoft ühe oma hitt-toote Windows 95, mis aitas tarkvaratootjal tõeliselt suureks tegijaks kasvada.

«See oli väga hea toode, mis sai ülipositiivset tagasisidet,» meenutab Laane. Samas nendib ta, et nii meediale kui ka teatud osale ühiskonnast ei meeldi suured tegijad.

«Neile põhimõtteliselt ei meeldi suured. Neile meeldiks, et oleks näiteks kümme võimalikku valikut, kelle seast nad saaksid valida kõige parema. Paraku see mudel pole majanduslikult alati kõige jätkusuutlikum või kõige paremini ennast õigustanud.»

Samas tõdes Laane, et viimasel ajal on ka Apple väga kiiresti kasvanud.

«Ja tegelikult see trend on ka pressi poolt muutumas. Ka Apple’i kohta võib leida teistsuguseid arvamusi.  Kui küsida riistvaratootjate käest, kelle käest Apple oma asju tellib -  et milline seal nende elu on ja kuidas nende töötajad end tunnevad – siis liiga palju neid õnnelikke artikleid sealt ei leia,» märkis Laane.

Tema sõnul olevat sama ka Google’iga.

 «Google oli kogu aeg väga cool. Kuni hetkeni, mil hakkasid tulema sellised süüdistused, et mis nad meie andmetega teevad ja kuidas nad tänavaid filmivad. Need tekivad paratamatult ettevõtetel, kes on suureks kasvanud.»

 

Tagasi üles