Andmekaitse Inspektsioon uuris spordiklubidest, kuidas ja milleks kasutavad nad oma klientide isikuandmeid.
Spordiklubid koguvad mõistliku põhjuseta isikuandmeid
Kuigi üldiselt oli pilt isikuandmete töötlemise osas hea, ei osanud spordiklubid põhjendada, miks nad küsivad oma klientidelt nt isiklike mobiiltelefonide numbreid. Enamik kontrollitud klubidest väitis, et telefoni teel nad oma klientidele reklaampakkumisi ei tee.
Inspektsioon kontrollis veel, kas klientide kontaktandmete kasutamine reklaamipakkumiste saatmiseks vastab nõuetele. Seadus näeb reklaampakkumiste tegemiseks ette võtta inimeselt selleks nõusolek. Oluline on see, et igas pakkumises antaks selge võimalus pakkumistest loobumiseks - see peab olema nii meilis kui ka SMSis. Päris mitu spordiklubi seda ei täitnud ja inspektsioon tegi neile ettepanekud selle muutmiseks.
Sportimine ja uute treeninghallide avamine on aina populaarsem, mistõttu tekib üha enam ka neid, kes seda võimalust kasutavad. Paljudele tuleb seega tuttav ette ankeetide täitmise kohustus, mis enne proovitreeningusse minekut ulatatakse. Tihtilugu aga inimesed ei mõtle taolises kiirustamises läbi, milliseid andmeid nad ankeeti kirjutavad ja mis neist edasi saab.
Andmekaitse Inspektsioon tuletab meelde, et enne ankeetide täitmist tasub mõelda, milliseid isikuandmeid on vajalik esitada ja soovitab kahtluse korral üle küsida, millisel eesmärgil mingeid andmeid küsitakse.