Teeküünalde alumiiniumümbriseid koguv Kuusakoski ei näe oma koolidele suunatud kampaanias vastuolu nagu võiks taaskasutust propageeriv algatus hoopis lisatarbimist soodustada.
Kuusakoski oma kampaanias topeltmoraali ei näe
«Eestis põletatakse aastas keskmiselt 15 miljonit teeküünalt ning antud kampaania eesmärgiks on suunata võimalikult suur hulk nendest taaskasutusse,» sõnas metallide taaskasutusele keskendunud ettevõtte brändijuht Mari-Liis Kallismaa, kommenteerides Kuusakoski selle nädala alguses koolidele alanud saadetud 2015/2016 õppeaasta alumiiniumümbriste kampaaniainfot.
Kui eelmisel õppeaastal kogusid Eesti koolilapsed kokku 1,4 miljoni teeküünla ümbrist, siis sel aastal seab Kuusakoski kampaania pretensioonika eesmärgi – koguda alanud õppeaastaga 2 miljonit küünlaümbrist. Kuna aga tegemist on võistlusega, siis võib see mitmed lapsevanemad, kes ei taha, et nende lapse panus võistlusel jääb väikeseks, panna olukorda, kus perekond on sunnitud teeküünlaid ostma, kuigi tegelikult neid ei kasuta.
«Kindlasti ei ole Kuusakoski soov antud arvu suurendada, mistõttu on kahetsusväärne, kui tekib olukord, kus lapsevanemad tunnevad survet tarbida rohkem teeküünlaid,» rääkis Kallismaa, kinnitades, et Kuusakoski ei tee koostööd ühegi ümbristes teeküünalde tootjaga. «Sel aastal on kaasatud ettevõte Natural Candles, kes oma tootevalikus pakub teeküünlaid ilma alumiiniumist ümbristeta,» lisas ettevõtte esindaja. Kallismaa märkis, et Kuusakoski kampaania esmaseks eesmärgiks on tekitada harjumust suunata kasutatav alumiinium taaskasutusse, mis peaks aitama säästa kuni 95 protsenti energiast.
«Iga lapse panus antud kampaanias on äärmiselt oluline, mistõttu ei premeerita tubli töö eest, vaid neid lapsi, kes koguvad kõige rohkem, vaid tänumeene saab iga osaleja,» selgitas Kallismaa koolidele suunatud kampaania sisu. Tema kinnitusel on Kuusakoski soov kätte saada võimalikult palju juba inimeste käes olevaid teeküünlaümbriseid ning kampaania kahe aasta jooksul oleme kuulnud paljudest leidlikest viisidest, kuidas lapsed seda teinud on.
«Näiteks on lapsed teinud koostööd surnuaedadega ning palunud luba tühjendada tühjakspõlenud küünlaümbriste kogumiskaste,» märkis Kallismaa. Lisaks on lapsed käinud korra nädalas ilusalongides, kus teeküünlaid kulub keskmisest rohkem, ning kasutatud küünlaümbrised endale palunud. «Loodame, et täiskasvanud ei võta lastelt võimalust olla ka jätkuvalt loovad ja innustavad neid mõtlema välja rohkem viise, kuidas 15 miljonist ümbrisest võimalikult suur osa kampaania käigus kokku koguda,» sõnas Kuusakoski brändijuht.