Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Amet hoiatab Megalaenud.ee laenupakkumiste eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Lugeja foto

Tarbijakaitseamet soovitab mitte reageerida Leedu ettevõtte Tvitera edastatud mobiilisõnumitele, kus kutsutakse kodulehe megalaenud.ee kaudu laenu võtma.

Lugeja sõnas, et ta oli saanud hommikul kümne paiku kahtlaselt numbrilt sõnumi, mis kutsus laenu võtma. «Helistasin oma mobiilioperaatorile ja mulle öeldi, et paraku ei saa mitte midagi teha, kuna sõnum saadetakse kõnekaardi pealt ja seda numbrit kinni panna ei saa,» rääkis meesterahvas.

Samuti on teatanud nii mitmed EMT, Elisa ja Tele2 kliendid, et on viimastel päevadel saanud kahtlase sisuga sõnumeid, kus reklaamitakse parimat ja soodsamat viisi laenu saamiseks.

EMT pressiesindaja Raigo Neudorf sõnul tuleb numbri blokeerimine kõne alla üldjuhul siis, kui on alust kahtlustada petmiskatset, näiteks meelitatakse inimesi tagasi helistama tasulisele numbrile. «Antud juhul on teenuse pakkuja edastanud ilmselt mingile andmebaasile turundusliku sisuga sõnumi, mis pole ebaseaduslik,» sõnas Neudorf.

Ta lisas, et kui inimesele see pakkumine korda ei lähe, on kõige lihtsam sellist sõnumit ignoreerida ja see kustutada. «Samuti on alati võimalus pöörduda teenuse pakkuja poole ja paluda oma number nende andmebaasist kustutada,» märkis Neudorf.

Selgus, et ettevõtte veebilehel avaldatud teabe kohaselt tuleb lehel laenutaotluse esitamisel taotlus kinnitada ning selle eest tasuda. Alles pärast seda lubab laenuandja esitada pakkumise. Tarbijakaitseametisse pöördunud tarbijate kogemuse põhjal ei ole tegelikult võimalik nimetatud veebilehe kaudu laenu saada, kuna ettevõtja ei esita pakkumist ega vasta ka hilisematele tarbijate pöördumistele.

Seniste pöördumiste põhjal on laenusoovijad jäänud ilma makstud registreerimistasust ja ka loodetud laenust. Sõnumeid saadetakse ka inimestele, kes ei oma varasemalt mingit puutumust mainitud veebilehe ega ettevõttega.

Kõikide kaebustega on võimalik pöörduda politsei- ja piirivalveametisse. Inimesed, kes on juba pöördunud tarbijakaitseametisse, ei pea uut avaldust tegema.

Reklaam, millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijakrediiti või vahendada tarbijakrediidilepinguid, peab olema vastutustundlik ning tasakaalustatud. Reklaam ei tohi jätta muljet, nagu oleks tarbijakrediidi võtmine riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele. Leedu ettevõtte Tvitera reklaam võib mainitud sättega vastuollu minna, kuna reklaamis on viidatud parimale viisile võlgadest vabanemiseks.

Finantsteenuse pakkujad on kohustatud esitama reklaamides kohustusliku teabe, mida ei ole tarbijal võimalik saada megalaenud.ee lehelt ega saadud sõnumist. Samuti ei ole teada kuidas tuvastatakse laenutaotleja isik.

Tagasi üles