Eesti sadamate veosekäive on aasta esimese kaheksa kuu kokkuvõttes mullusest peaaegu viiendiku võrra väiksem. Lätis on aga käive vähenenud vaid viis protsenti ja Leedus isegi ligi seitse protsenti kasvanud.
Eesti sadamate veosekäibe langus on Baltimaade suurim
Tallinna Sadam, mis annab umbes kaks kolmandikku Eesti sadamate veosekäibest, selgitas, et peamiselt liiguvad läbi Tallinna Sadama vedelkütused ja nende maailmaturuhind on langenud, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».
Samuti tuleb arvestada, et Venemaa on suunanud Eesti kaudu liikunud kaubad Ust-Luga sadamasse ja juba 2007. aastast kehtivad Eesti Raudteele veopiirangud, ent Lätit ja Leedut mõjutavad need asjad vähem.
Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa selgitas, et Läti sadamatel on jätkuvalt paremad poliitilised läbisaamised Venemaaga ja käesoleval aastal on kasv olnud eelkõige kivisöe ja väetiste arvelt, ja lisas, et erinevalt Eestist ja Lätist on Leedu paremas positsioonis, sest sealne Venemaa-transiidi osakaal kaubamahust on suhteliselt väike.