Päevatoimetaja:
Sander Silm

Pärast puhastust jalatsid enam kandmiseks ei kõlvanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Jalatsid.
Jalatsid. Foto: SCANPIX

Salamandri kauplusest ostetud tennistega vihma kätte jäänud inimene pidi jalanõudes pettuma, sest pärast puhastamist hakkasid need värvi andma.

Kuna jalatsid ostnud inimene jäi neid kandes vihma kätte, hakkas ta neid pärast määrdumist pesema, mille vältel kandus voodri sinine värv üle valgele pealseosale. Kui ta murega kaupluse poole pöördus, öeldi sealt, et tegu pole tootmisdefektiga ning määrdumine tekkis seetõttu, et jalatsite puhastamisel ei kasutatud spetsiaalseid puhastusvahendeid. Kuna ostja selle seisukohaga ei nõustunud, esitas ta kaebuse tarbijakaebuste komisjonile, soovides müüjalt tagasi saada jalanõude maksumuse summas 75,95 eurot.  

Kaupleja selgitas, et ostutšekil olevas ostja meelespeas on märgitud, et jalatseid tuleb hooldada ainult Salamandri kauplustest ostetud vahenditega ning värvitud sisevooder võib anda värvi, sest selle värvimiseks on kasutatud naturaalvärve. Kaupleja oli arvamusel, et antud vabaajajalatsid ei ole mõeldud halbades ilmastikutingimustes kandmiseks, mistõttu on defekt tekkinud jalatsite valest hooldamistehnikast.

Jalanõude ostja selgitas, et ta puhastas jalatseid pärast määrdumist veega - ta ei pesnud neid voolava vee all, vaid proovis märja käega mustust maha hõõruda, mille tulemusel kandus voodri sinine värv pealseosale. Ta sai müüja soovitatud puhastusvahendist teada pärast defekti ilmnemist, sest pärast ostu anti talle ainult ostu tõendav dokument. Kui ta kauplusest nõu küsis, öeldi sealt, et tegelikult oleks pidanud jalatseid töötlema vastava vahendiga. Seepeale proovis klient ka selle spetsiaalse vahendiga jalanõusid puhastada, kuid sinine värv ei eemaldunud.

Ostja on veendunud, et tegemist on tootmisdefektiga ning voodrimaterjal ei olnud värvikindel. Ta näitas jalatseid ka Hilfiger esinduskaupluses, kus talle öeldi, et tegemist on tootmisdefektiga. Ta esitas komisjonile ka Tommy Hilfiger brändi esindaja arvamuse, mille kohaselt on jalatsi värvi andmise näol tegu tootmisdefektiga. Defekt seisneb valgest ja heleroosast riidest sisevoodri värvi valgumises ka vähese niiskuse (sh higi) toimel välisele pinnale.

Komisjon hindas ilmnenud defekti oluliseks, mida ei ole võimalik kõrvaldada parandamise ega asendamisega, mistõttu on müügilepingust taganemise nõue põhjendatud.

Tagasi üles