Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti konkurentsiamet Volkswageni heitmeprobleemi praegu ei menetle

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Heitgaaside mõõtmine  2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil.
Heitgaaside mõõtmine 2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil. Foto: SCANPIX

Eesti konkurentsiameti teatel pole neil praegu Volkswageni heitmeskandaaliga seoses käimas ühtegi menetlust.

«Konkurentsiametil ei ole sellekohast menetlust käimas,» ütles konkurentsiameti välis- ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kersti Talve BNS-ile.

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra ütles eelmisel nädalal BNS-ile, et maanteeamet on tähelepanelikult jälginud Volkswageni võltsimisskandaali ja leiab, et koostöös teiste Euroopa Liidu (EL) riikidega on vaja uurida, missuguses mahus on Volkswagen eksinud EL-i nõuete vastu. «Uuringu tulemuste alusel saab otsustada, kuidas edasi toimida, kuid lõpptulemuseks peab olema, et Eesti ja Euroopa teedel sõidavad keskkonda säästvad sõidukid,» märkis Vahtra.

Volkswagen AG kolmapäevase ametliku teate kohaselt sõidab Eesti teedel 2041 sõidukit, mis on varustatud heitgaasitestide petmiseks mõeldud tarkvaralahendusega, kirjutas Postimees kolmapäeval.

Soome konkurentsi- ja tarbijakaitseamet on teatanud, et Volkswageni juhtumit jälgitakse Soomes aktiivselt. Ka Rootsi rahandusministeerium on hakanud uurima, kas Rootsi peaks autofirmalt Volkswagen (VW) nõudma kahjutasu, kirjutas uudisteagentuur TT.

Septembris teatas USA keskkonnakaitseamet, et Volkswagen on loonud diiselmootoritega sõidukitele Volkswagen Passat, Jetta, Golf, Põrnikas ning Audi A3-le tarkvara, mis võltsis ametlike mõõtmiste ajal toksiliste heitmete tulemusi.

Kui esialgsete info kohaselt puudutas skandaal USAs alates 2008. aastast kokku müüdud 482 000 sõidukit, siis hiljem teatas Volkswagen, et tarkvara, mis võltsib heitmete eraldamise tulemusi, on paigaldatud 11 miljonisse autosse kogu maailmas. Seoses skandaaliga astus ametist tagasi ka ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn.

Tagasi üles