Renault plaanib kasvatada Dacia müüki nelja eeloleva aastaga 50 protsenti, lõigates kasu nõudlusest odavautode järele kasinusse kalduvas Euroopas.
Kriis - Dacia õnn ja rõõm
Müügimahu suurendamiseks on kavas laiendada mudelivalikut, parandada disaini ja siseneda uutele turgudele – kaasa arvatud Suurbritanniasse, kus avalöök on plaanitud aastaks 2012.
«Dacia eesmärk on tugev kasv Euroopas,» ütles Financial Timesile Renault’ odavautode divisjoni juht Gérard Detourbet. «Sel aastal müüme 350 000, aastal 2015 peaks see number olema 550 000.»
Detourbet lisas, et aasta 2015 eesmärgiks on müüa maailmas kokku enam kui miljon odavat autot. Võrdluseks: tänavune vastav arv on 660 000.
Dacia, mille Renault 1999. aastal ära ostis, on tuntud selle poolest, et hoiab oma autod kallitest «lisadest» puutumatuna ning müüb neid madala hinnaga. Samas ei paku Dacia diilerid kunagi allahindlusi, millega teised kliente oma autosalongidesse meelitama on harjunud.
Väiksemat sorti maastur Dacia Duster, mis aprillis turule paisati, läheb kaubaks alghinnaga 11 990 eurot – mis on võrreldavatest masinatest oluliselt odavam.
Augusti lõpu seisuga oli Renault’l 64 000 tellimust, ehk poole rohkem kui oodati. Firma sõnutsi on ooteaeg kuus kuud.
Dacia kiire kasvu eest tänatakse «muutust autoostjate mõtteviisis»: majanduskriisi tõttu soovitakse vähem kulutada ning nõutakse oma raha eest rohkem väärtust.
Renault’ tootmisjuht Patrick Pélata võrdles Daciat hiljuti Rootsi mööblifirma Ikeaga. «Ühest küljest on see samuti väärtusbränd: sa ei pea seda häbenema, väga paljudel on just seesama asi,» ütles ta.
Dacia kasvav Euroopa-äri kujutab endast ootamatut pööret pärast Loganit – odavat «arengumaa-autot», mis toodi müüki 2004. aastal ja mida toodetakse Rumeenias, Marokos, Brasiilias, Lõuna-Aafrikas, Iraanis ja Venemaal.
Tänavu on Dacia olnud üks Euroopa kiiremini kasvavaid automarke. Esimese kolme kvartali müük Euroopas ületas mulluse 11 protsendi võrra – samal ajal kui turg tervikuna 4 protsendi võrra kokku kuivas.
Detourbet ütles, et Dacia kavatseb lisada oma valikusse ka väikese kaubiku ja pereauto.
Analüütikud hoiatavad samas, et Renault’ ei tohi lubada, et Dacia hakkab närima nende nimibrändi müüki. Nad viitavad sellele, et Volkswagen on juba hakanud kannatama oma odavama «venna» Škoda populaarsuse tõttu.
Copyright The Financial Times Limited 2010.