Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Roos: Eestis on start-up'i-maania

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Reet Roos
Reet Roos Foto: Toomas Huik

Eestis on lahti läinud start-up'i-maania, ent viie aasta pärast ei pruugi see enam väga aktuaalne olla, ütles Inspired Universal McCanni omanik, investor Reet Roos.

«Üleeile hommikul helistasin sõbraga Lapimaalt, ta rääkis sellise loo. On tavaline hommik, ta võtab kohvi, läheb terrassile ja tal on õues 30 immigranti. Telkidega, tulnud Rootsist. Oli väga eriline hommik,» rääkis Roos Äripäeva konverentsil Äriplaan 2016, lisades, et on eriline, aga mitte nii eriline hommik.

«Kuhu investeerida? Mulle tundub, et Eestis on lahti läinud start-up'i-maania. Seda saab jagada kolmeks – luik, haug ja vähk,» ütles Roos.

Konservatiivsem osa räägib, kuidas sinu valdkonnas on, kuidas minu valdkonnas on, kui suure osa sinu start-up võtab. Teine grupp arvab, et üsna ruttu saab olema suur hulk start-up'ides pettunud investoreid. Kolmas osa arvab, et start-up peab olema. Sellega on kaasa läinud ka riik.

«Mina väidan, et IT-uuendused ehk spin-off'id ei pruugigi viie aasta pärast olla väga aktuaalsed,» ütles investor.

Investeeringuid saab jagada ka nii, et on olemas lühi- ja pikaajaline investeering. Kuidas investeerida siis, kui sa spekulatiivset majanduskasvu ei usu ja ennustada ei oska? Muidugi sadamad ja elektrijaamad, aga kuidas investeerida teenussektoris?

Ta rääkis oma suurimast investeeringust ehk meediaagentuurist Inspired Universal McCann. «Me tulime turule liiga hilja – kohad olid juba jagatud. Tänaseks on meil küllalt suur käive ning 16 protsenti turuosa,» rääkis ta.

Aastal 2004, kui agentuur asutati, oli turul olukord selline, kus raskuspunkt oli reklaamiagentuur. Seal olid kunstnikud ja luuletajad, meediat planeeriti suhteliselt vähe – tihti tegi seda sekretär. Tänaseks on olukord teine – meediaagentuur on tähtis partner nii marketingidirektorile kui ka ülejäänud juhtkonnale, seal valmib strateegia aastateks.

Tema agentuuri edu on tulnud asju teistmoodi tehes. Näiteks aastal 2009, kui kõik agentuurid koondasid ja paljud head spetsialistid saadaval olid, palkas Inspired Universal McCann inimesi juurde ja sai paari aastaga esimeseks.

Roos küsis, kuidas saab olla nii, et sul on kõik taksod, terve turg, kogu teadmine ja raha, ja sa ei tee oma Taxifyd? Tulevad noored poisid garaažist ja teevad selle ära. «Kui sa ei taha, et keegi ampsab sinu osa turust, tuleks olla ise innovaator ja teha ise uuendusi,» ütles Roos, kes kulutab viis protsenti tulust just katsetustele.

Tagasi üles