Millised on kuus kõige olulisemat tänavu ilmunud äriraamatut?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raamatu «Misbehaving» autor professor Richard Thaler
Raamatu «Misbehaving» autor professor Richard Thaler Foto: SCANPIX

Just need kuus teost valiti Financial Timesi ja McKinsey & Co poolt välja antava maineka äriraamatute auhinna Business Book Awards tänavuste finalistide hulka.

Financial Times ja McKinsey avalikustavad tänavuse parima äriraamatu 17. novembril. Võiduga kaasneb 30 000 inglise naela suurune auhind, ülejäänud finalistidele määratud auhinnaraha on 10 000 naela. Žüriisse kuuluvad teiste hulgas näiteks Briti panga Barclays direktor Dambisa Moyo ja ärivõrgustiku LinkedIn nõukogu esimees Reid Hoffman.

«Rise of the Robots», autoriks Martin Ford

Tarkvaraarendaja ja ettevõtja Ford selgitab oma teoses, kui intelligentseks on robotid juba muutunud ning millised ametikohad nad järgmisena inimtöötajatelt ära võtavad. Samas ei ole autor tehnoloogiat vaenav ludiit, vaid suurepärane teejuht, tutvustades tehisintellekti arengut lihtsatest, ühe ülesande jaoks loodud masinatest kuni ülikeerukate, kiirelt mõtlevate seadmeteni, mis suudavad asendada teenindajaid, ajakirjanikke ja programmeerijaid.

«Unfinished Business», autoriks Anne-Marie Slaughter

2009. aastal sai Slaughterist USA välisministeeriumi esimene naissoost poliitikaplaneerimise direktor. Kaks aastat hiljem otsustas ta ametist loobuda, kuna leidis, et tema töö ei lase tal olla selline ema ja abikaasa nagu ta oleks soovinud. Praegu on ta mõttekoja New America tegevjuht ja president ning tema raamat räägib sellest, mida suurettevõtted ja üksikisikud peaksid ette võtma selleks, et tagada tööl sugupoolte võrdsus.

«Misbehaving», autoriks Richard Thaler

Richard Thaler on Chicago ülikooli majandusteadlane ning teda tuntakse ka kui käitumisökonoomika isa. Kui traditsiooniline majandusteadus näeb inimesi puhtalt ratsionaalsete olenditena, siis tegelikus elus mõjutavad inimeste tegevusi ja otsuseid ka nende eelarvamused ning muud impulsid, millel ei ole loogika ja ratsionaalsusega tihtipeale midagi pistmist.

Oma raamatus selgitab Thaler käitumisökonoomika abil viise, kuidas on võimalik turgude toimimist mõista.

«Digital Gold», autoriks Nathaniel Popper

Popper on New York Timesi reporter, kes on pikalt tegelenud digitaalse raha bitcoin uurimisega. Tegu on seniilmunud teostest kõige põhjalikuma bitcoini puudutava uurimusega, autor selgitab selle ajalugu ning mõju tänapäeva majandusele.

«How Music Got Free», autoriks Stephen Witt

Witt annab ülevaate sellest, kuidas digitaalne muusikatööstus põrmustas CD-tööstuse, keskendudes seejuures isikutele, kes kiirendasid digitaalse piraatluse levikut, et teenida kasu füüsilise plaadi hääbumise pealt. Autor toob eraldi välja näiteks sakslastest ettevõtjad, kes lõid mp3 formaadi ning ühe pikalt oma saladust varjanud CD-plaatide tehase töötaja, kes lekitas mitmeid kuulsaid plaate enne nende ametlikku ilmumist internetti, põhjustades muusikatööstuse juhtide seas pikalt hirmu ja frustratsiooni.

«Losing the Signal» by Jacquie McNish and Sean Silcoff

Veel 2008. aastal oli Blackberry Wall Streeti finantstöötajate jaoks ülioluline bränd. Kui sa pidasid ennast ärimeheks, pidi sul olema Blackberry telefon. Eelmise aasta lõpuks oli ettevõtte turuosa maailmas aga kahanenud juba vaid 0,4 protsendile.

Ajakirjanikud Jacquie McNish ja Sean Silicoff annavad ülevaate Blackberry loojafirma Research in Motion algusest, tippaegadest ning kokkuvarisemisest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles