Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett juht Ants Lusti sõnul on ilmselt paljud kogenud, et minnes mingile üritusele, avastatakse, et seminar kujuneb mõne ettevõtte tootepresentatsioonks, linnapäev erakondlikuks poliitpäevaks või millekski muuks ootamatuks.
Lusti: Lõuna-Korea kultuuripäevade juhtum pole pretsedenditu
«Avalikkuses lahvatanud juhtum nn Lõuna-Korea kultuuripäevadega ei ole ju pretsedenditu. Küllap on paljud lugejad kogenud, et minnes mingile üritusele avastavad nad kohapeal, et seminar kujuneb mõne ettevõtte tootepresentatsioonks, linnapäev erakondlikuks poliitpäevaks jne,» rääkis Lusti.
Selles mõttes ei ole tema sõnul siin midagi uut – ürituste tegelikke eesmärke on serveeritud kenades kastmetes ajast aega.
Ja kuna eetika on suht subjektiivne kategooria, siis ju on Lusti arvates ka nn. kultuuripäevade korraldajatel sellega korras erinevalt paljudest lugejaist.
«Kui inimeste usulised veendumused on pühad, siis küsiksin, mille poolest poliitilised veendumused vähemtähtsad on?
Inimene, kes üritusel viibides tajub, et talle on müüdud üht ja reaalsuses on sunnitud ostma midagi muud, peaks pöörduma Tarbijakaitseameti poole.»
Tõenäoline karistus saab olla rahaline trahv korraldajaile, mis aga vaevalt ürituse korraldajaid heidutab, kui registreerunud osalejaid juba üle 10 000, arvas Lusti.
«Kui nägin nn kultuuripäevade plakatit, tekitas see kohe minus küsimuse, miks peaks seal esinema Mägi ja Benton? Lõuna-Korea kultuuripäevadel sooviks ikka näha sealseid eksootilisi artiste.
Oleks ju tore ent jabur, kui New Yorgis toimuvate Eesti kultuuripäevade esindusfiguurid oleksid Eminem ja Elton John?»
Turunduslikus plaanis võiks Lusti arvates veel küsida strateegiavalku üle – kui korraldaja hr. Semjonovil on selline lubadus nagu pastor Jaerock Lee, kes suudab inimesi tervendada, varrukast võtta, siis miks teda ürituse positsioneerimisel ja turundamisel ei kasuta vaid udutab kultuuripäevadest?