EVR Cargo, mille tänavu remonditud kaubavaguneid oktoobri raudteel enam kasutada ei saa, teatas, et see puudutab paarisadat vagunit. Firma teeb juhtunu selgitamiseks auditi.
EVR Cargo: varem pole vagunitele laadimispiiranguid pandud
9. septembril toimus Venemaal Sverdlovskis raudteeintsident, mille käigus sõitis kõrvalteel rööbastelt maha neli kaubavagunit, millest üks kuulus EVR Cargole.
Kohapealse tehnilise ülevaatuse käigus leiti vagunil kulunud detaile, mistõttu rakendas Venemaa tehnilise järelvalve amet esmase meetmena kõikide EVR Cargo Tapa depoodes 2015. aastal remonditud vagunitele laadimispiirangute kehtestamist, teatas ettevõte.
Kõigi EVR Cargo Tapa depoos 2015. aastal remonditud kaubavagunite kasutamine on alates oktoobri keskpaigast Venemaa raudteedel keelatud. See puudutab EVR Cargole teadaolevalt paarisada vagunit, mis suunatakse täiendavasse kontrollremonti.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on sarnaseid juhtumeid Venemaal esinenud varem, kuigi mitte Eesti vagunitega. Kuid sellist laadimispiirangut ei ole ette tulnud.
«Tapa depood on piirkonnas tunnustatud veeremiremondi depoo, mille tööprotsessid vastavad ISO 9001 standarditele. Tapa depoode remondilitsentsi ei ole tühistatud ning viime läbi auditi selgitamaks välja juhtunu täpsemad asjaolud ning vajadusel parandamaks kontrolliprotsesse remonditööde teostamisel,» lubas Altjõe.
Samuti kontrollivad EVR Cargo Tapa depoode kaubavagunite remondikvaliteeti ning remonditööde vastavust kehtivatele nõuetele ka Eesti Raudtee ja Tehnilise Järelvalve Amet.
Eesti-suunalisi kaubavoogusid laadimispiirang ei mõjuta, sest 90 protsenti Eesti kaudu veetavast Venemaa ekspordist liigub eraklientide vagunitega. Tänaste kaubaveomahtude juures jätkub EVR Cargol ka endal vaguniressurssi vedude teostamiseks.