Maxima piimatoodete kampaania raames korraldatud küsitlusest selgus, et piimatoodete tooraine kodumaist päritolu peab oluliseks 86 protsenti tarbijatest.
Eesti elanikud eelistavad kvaliteetset kodumaist piima
Küsitluses paluti ostjatel viiepalliskaalal hinnata ka seda, milline on piimatoodete valimise olulisim kriteerium – hind, kodumaisus, tervislikkus, pakend, uudistoode, naturaalsus ja kvaliteet. «Mõnevõrra üllatuslikult ei ole hind valiku tegemisel eesotsas – ligi kaks korda enam inimesi pidas olulisemaks kvaliteeti ja tervislikkust, samuti nimetati olulisemana naturaalsust ja kodumaisust,» ütles Maxima Eesti turundusdirektor Ty Lehtmäe.
Ligi 500 küsitletu vastustest koorub selgelt välja Eesti inimeste toetus kodumaisele toodangule – väga oluliseks pidas kodumaisust 52 ning oluliseks 34 protsenti vastanutest. Päritolumaa on vahel oluline 11 protsendi vastanute jaoks ning ei ole oluline kolmele protsendile ostjatest.
Ostu eel jälgivad piimatoodete päritolumaad ligi pooled tarbijad – 44 protsenti. 40 protsenti on neid inimesi, kes päritolumaad vahel jälgivad. 16 protsenti vastanutest ei jälgi päritolumaad kunagi või enamasti.
Küsitluse tulemusi toetab ka Maxima kaupluste ostustatistika. «Kõigist meie kauplustes müüdavatest piimatoodetest on 76 protsenti eestimaist päritolu,» märkis Lehtmäe.