Northwesterni ülikooli hiljutise uuringu kohaselt soovivad tarbijad osta pigem neid tooteid, mille puhul jääb kasutajate poolt viiepallisüsteemis antud hinnangute keskmine 4,2-4,5 vahele, samas kui täiuslike või sellele lähedaste reitingute puhul ollakse aga pigem kahtlustavad, kirjutab Entrepreneur.com.
Uuring: tarbijad ei usalda internetist ostes täiuslikke kasutajareitinguid
Teadlased kasutasid uuringu jaoks kasutajaarvustustega tegeleva ettevõtte PowerReviews kogutud andmeid. Kokku hõlmas uuring 22 tootekategooriat ning mitme erineva e-äri 111460 laoühikut.
Selle järeldustes leiti ühtlasi, et kasutajate poolt jäetud arvustused ning reitingud on potentsiaalsele ostjale olulisemad juhtudel, kui tegu on kallimate toodete nagu koduelektroonika ja arvutite soetamise huviga. Samuti üritati arvustustele ja reitingutele toetudes maandada erinevaid muid ostuga seotud mitterahalisi riske. Huvitava asjaoluna tuli välja, et kui kasutajate kirja pandud arvustused on napid, loevad potentsiaalsed ostjad mitut ülevaadet, samas kui tegu on pigem pikemate arvustustega, piirdutakse pigem neist vaid paari-kolme lugemisega.
Nendele e-äridele, mis soovivad suurendada kasutajaarvustuste arvu, soovitavad uuringu koostajad saata peale igat müügitehingut ostjale meil, millega ärgitada teda tootele ülevaadet jätma. PowerReview andmetel on neli viiest kasutajaülevaatest kirja pandud just peale seda, kui e-äri ettevõte on peale tehingut neile vastava sisuga meili saatnud.