Omniva kolib viie aasta pärast lõplikult postkontorid postipunktidesse, tuues põhjenduseks, et traditsioonilise postiteenuse järele on vajadus järjest väiksem.
Viie aasta pärast postkontoreid ei eksisteeri
«Me jätkame postkontorite üleviimist postipunktideks, nagu oleme seda teinud möödunud viie aasta jooksul 124 postkontoriga,» sõnas Omniva kommunikatsioonijuht Erki Varma. Ta lisas, et selle muudatuse põhjuseks on eelkõige see, et inimeste vajadused on muutunud. «Traditsioonilise postiteenuse vastu on vajadus järjest väiksem, seevastu e-kaubandus on andnud meile tööd juurde pakkide kohaletoimetamisel,» mainis ta.
Postipunkt on oma olemuselt täpselt nagu postkontor, ainult selle erinevusega, et see ei asu Eesti Postile kuuluvas hoones ja postiteenuste osutamine ei ole seal põhitegevus. «Paljud postipunktid asuvad kauplustes või raamatukogudes ning seal saab teha samu tehinguid, mida pakub Eesti Posti postkontor,» sõnas Varma.
«Meil on 100 postkontorit, kus tehakse alla nelja postitehingu päevas (saadetakse neli kirja või ostetakse neli postmarki) ja selle jaoks on väga kulukas ülal pidada tervet postkontorit ja inimeste jaoks on mugavam neid postitoimetused ära teha igapäevaste talituste kõrvalt,» selgitas Varma.
Postkontorite üleviimine postipunktideks on toimunud juba viimased viis aastat ning toimub ka edasi. «Pakiautomaatide võrgustikku oleme laiendanud igal aastal ja kindlasti tuleb neid juurde ka tulevikus, praegugi teeme järgmise aasta laienemisplaane,» sõnas Varma, kele sõnul on eesmärgiks jõuda pakiautomaatide võrgustikuga ka kaugematesse maakohtadesse.
Sellegipoolest kinnitab Varma, et üleöö ei juhtu midagi. «Hetkel jäävad postkontorid endiselt avatuks ja kui leiame sobiva partneri postipunkti avamiseks, siis viime postiteenused üle postipunkti,» sõnas ta.
Postipunkte tekib viie aasta pärast hulgaliselt juurde, kuna nende lahtiolekuajad on pikemad kui väikestel postkontoritel ja tihti asuvad nad ka käidavamates kohtades.