Positsioneerimine annab mobiilikasutajate privaatsusele uue löögi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Uus positsioneerimisteenus kogub tuure ja võib tulevikus popiks saada ka Eestis, see tähendab aga lööki mobiilikasutajate privaatsusele.

Internetiturunduse spetsialist Silver Hage rääkis täna Vikerraadio hommikuintervjuus uuest USAs populaarseks osutunud positsioneerimisteenusest, mis võimaldab mobiiltelefoni vahendusel jälgida seda, kus on parasjagu sõbrad-tuttavad.

Hage sõnul on antud rakendusel ühendriikide nutitelefoniomanike seas juba neli miljonit kasutajat ja ta isegi on seda proovinud. Hage enda kogemused on positiivsed – seeläbi on ta avastanud läheduses oleva sõbra, helistanud ja kokku saanud, samuti on ta sõprade jälgimise läbi avastanud mitmeid põnevaid restorane.

Küsimusele, kas taolise positsioneerimisteenuse levik ei ohusta inimeste privaatsust, vastas Hage Facebooki looja Mark Zuckerbergi sõnadega: «Privaatsus on surnud!». Hage kommenteeris, et tehnoloogia areng on juba nihutanud inimeste privaatsfääri piire ja ilmselt toimub see ka tulevikus. Juba viie aasta pärast ei tundu taoline positsioneerimine ilmselt enam häiriv, ennustas Hage.

Samas tõi ta välja, et pärsi nuhkimist positsioneerimine ei tähenda – kasutaja saab valida, millal ja kellele ta oma asukohta näitab ning kui telefon on välja lülitatud, siis pole positsioneerimine võimalik.

Hage arvates võib positsioneerimine Eestis popiks saada nii tavakasutajate kui ka ettevõtete seas. Ettevõtete jaoks tähendab see võimalust oma reklaami väga täpselt sihtida – kui inimene satub füüsiliselt ettevõtte lähedusse, saab ta reklaamteate.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles