Mida me Volkswageni skandaalist tänaseks teame

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen Golf VI Wolfsburgis asuva tehase kõrval asuvas teemapargis Autode torn.
Volkswagen Golf VI Wolfsburgis asuva tehase kõrval asuvas teemapargis Autode torn. Foto: SCANPIX

Reede õhtul alguse saanud Volkswageni skandaal on kukutanud kolmandiku võrra ning asetanud surve alla kogu Euroopa autotööstuse.

Reede õhtul teatas USA keskkonnakaitseamet, et Volkswagen on loonud diiselmootoritega sõidukitele Volkswagen Passat, Jetta, Golf, Põrnikas ning Audi A3-le tarkvara, mis võltsis ametlike mõõtmiste ajal toksiliste heitmete tulemusi.

Kui esialgsete info kohaselt puudutas skandaal USAs alates 2008. aastast kokku müüdud 482 000 sõidukit, siis eile teatas Volkswagen, et tarkvara, mis võltsib heitmete eraldamise tulemusi, on paigaldatud 11 miljonisse autosse kogu maailmas. Ettevõte teatas ka, et nimetaud tarkvara oli paigutatud ka teiste brändide autodesse kuid neis see ilmselt ei rakendunud. Volkswageni gruppi kuuluvad ka Porsche, Audi, SEAT ja Skoda.

Eile teatas Volkswagen, et peab skandaali pärast panema kolmandas kvartalis kõrvale 6,5 miljardit eurot. Aktsia hind kukkus kasumihoiatuse tõttu 17 protsenti. Esmaspäeval kukkus Euroopa suurima autotootja aktsia 19 protsenti.

Eile teatasid Saksamaa ja Prantsusmaa, et hakkavad uurima, kas heitgaaside mõõtmistulemusi võltsiti ka nendes riikides.

Täna alustas Volkswageni aktsia 10-protsendilise kukkumisega, keskpäevaks oli langus taandunud ja aktsia hind kerkinud juba neli protsenti 110,30 euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles