Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra jagab soovitusi, millal teha autole tehnoülevaatus ja mida tuleks minnes meeles pidada.
Tasub teada - millal teha sõidukile tehnoülevaatus
«Ülevaatuse sagedus sõltub sõiduki kategooriast, alla 10 aasta vanune sõiduauto (M1-kategooria) tuleb ülevaatusele esitada üks kord kahe aastase perioodi jooksul,» sõnas Jürgo Vahtra. Ta lisas, et kaubik (N1-kategooria) ja üle 10 aasta vanune sõiduauto tuleb ülevaatusele esitada üks kord ühe aastase perioodi jooksul.
Vahtra sõnul saab ülevaatuse kehtivust kontrollida Maanteeameti e-teenindusest või vaadates registreerimistunnistuse tagaküljele kantud viimast tehnoülevaatuse tähtaega. «Sõiduauto ja kaubiku ülevaatusele tähtaja esitamise kuu määrab ka sõiduki numbrimärgi viimane number, millele liidetakse arv number kaks (näide: 123ABC: 3 + 2 = 5 = mai),» selgitas ta.
«Ülevaatusel käimist ei tasu jätta viimasele minutile kuu lõppu, kuna siis on pikad ülevaatuse järjekorrad ja auto võib esitada ülevaatusele ka kolm kuud enne ülevaatuse tähtaega,» sõnas Vahtra.
Ta rõhutas, et ülevaatusele minnes tuleks kindlasti meeles pidada, et kaasa tuleb võtta sõiduki kehtiv ehk viimasena väljastatud registreerimistunnistus. Kehtiva registreerimistunnistuse olemasolus saab veenduda võrreldes olemasoleva registreerimistunnistuse seerianumbrit Maanteeameti e-teeninduses rubriigis «minu sõidukid».
«Eelnevalt tuleb automootor soojaks sõita ja soovitav on sõita vahetult enne ülevaatust kõrgendatud mootoripööretega, mis puhastab mootori väljalaskesüsteeme,» märkis Vahtra, kelle sõnul tulevad siis õiged mootoriheitmete mõõtetulemused.
Vahtra lausus, et korras mootorile ja autole ei tee ülevaatusel testimine kahju, seetõttu peab auto olema regulaarselt hooldatud. Ülevaatuse lõppemise kohta on võimalik tellida ka maanteeameti teavitus läbi portaali eesti.ee. Sel juhul saadetake e-posti või sõnumi teel teavitus 30 päeva enne ülevaatuse lõppemist.
Jürgo Vahtra sõnas, et enne ülevaatusele tulekut võib sõidukiomanik ise sõiduki seisukorda kontrollida, et:
- tuled põlevad ja on terved
- mootoriõli ja piduri-, jahutus- ning roolivõimendivedeliku tase on normis
- kojamehed ei ole kulunud ja töötavad
- rehvid ei ole ülemäära kulunud ja rõhk oleks normis
- tahavaatepeeglid on terved ja küljes
- helisignaal töötab
- turvavööd on terved ja lukustuvad
- sõidukis on tõkiskingad, ohukolmnurk ja tulekustuti