Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Panga laenutingimused pahandavad kontot sulgema läinud klienti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
SEB Eesti puhaskasum vähenes reservide suurendamise tõttu 87,4 miljoni euro tasemele.
SEB Eesti puhaskasum vähenes reservide suurendamise tõttu 87,4 miljoni euro tasemele. Foto: Liis Treimann/Postimees/Scanpix

Hiljuti SEB pangas arvelduskontot sulgema läinud mehe soov läks luhta, kuna selgus, et kehtiva laenulepingu korral seda ei ole võimalik teha, sama tingimus kehtib ka teistes pankades.

«Hiljuti saatis SEB pank minu internetipanka teate, et alates novembrist pean maksma 30 senti kuus konto haldamise eest ja muudatusega mittenõustumisel saan arvelduskonto sulgeda,» räägib tallinlane Vladimir (29), kes seepeale kirjutaski internetipanga vahendusel avalduse konto sulgemiseks. Küll aga ei oodanud ta vastust, mis ta seepeale pangast sai.

«SEB vastas, et ei ole võimalik arvelduskontot sulgeda, sest sellega on seotud õppelaen,» sõnab mees, kes oli 2005. aastal võtnud pangast tõepoolest õppelaenu, mida ta on seni graafiku alusel korralikult tagasi maksnud. «Veel aastaid enne seda avasin SEB pangas arvelduskonto ning sõlmisin pensioni 2. samba lepingu,» tähendab ta.

Kuna aga 2008. aastast alates on tema kodupangaks Swedbank – sest ta võttis sealt kodulaenu – ja arveldusi ta oma SEB panga kontol praktiliselt ei tee, sooviski ta vältida 30-senise kuumaksu tasumist ja sealse arvelduskonto sulgeda. «Pank ütles mulle, et kas koli oma laenuga oma kodupanka – teadaolevalt ei ole refinantseerimine sugugi odav nii rahalises kui ajalises mõttes – või maksa teenustasu või soeta endale pakett, mis on veelgi kallim,» kirjeldab mees panga poolt väljapakutud lahendusi.

Panga vastuse peale pahandanud mees on aga veendunud, et laenukliendid – olenemata sellest, kas nad arveldavad SEB-s või mitte, ei peaks hakkama täiendavaid kulusid maksma, kui nad sellega nõus ei ole. «Nüüd olen mina ja kindlasti ka tuhanded teised kliendid – kes ei arvelda SEB-s, kuid kellel on laenulepingud –, nagu hiirelõksus,» nendib ta, lisades, et tema jaoks on tegemist iseäranis häbiväärse olukorraga, kuna pank on niikuinii juba saanud tema näol rohkelt tulu teenida, kui arvestada kümne aasta laenuintresse ning 12 aasta pensioni 2. samba hoidmist.

Oma murega on mees pöördunud ka finantsinspektsiooni ja tarbijakaitseametisse. Esimesest ta vastust saanud ei ole, kuid tarbijakaitseametist võeti temaga peale kaebuse esitamist asjaolude täpsustamiseks ühendust. «Ma tõin ka näite, et kui TV operaator midagi muudab, siis on tarbijal õigus ikka lepingut lõpetada isegi siis, kui see on tähtajaline,» räägib mees, mis argumendi alusel ta ametiasutuste poole pöördus.

SEB panga kommunikatsiooni projektijuht Maarja Gavronski kinnitab vastust, mis mees algselt pangalt sai. Nimelt saab arvelduskonto sulgeda üksnes siis, kui teised kontoga seotud lepingud – näiteks pangakaardi, laenud ja teised pangatooted – on eelnevalt lõpetatud ning kontol puuduvad arestid, võlgnevused pangale ja konto lõppsumma on viidud nulli. «Kui kliendil on kehtiv laenuleping, milles sisaldub kokkulepe laenu teenindamiseks SEB-s avatud arvelduskonto kaudu, on konto sulgemiseks võimalik tasuda laen ennetähtaegselt või viia see üle teise panka,» märgib panga esindaja.

Sarnast tingimust järgivad ka teised Eestis tegutsevad pangad. Ka Swedbanki kommunikatsioonijuhi Mart Siilivask kinnitab, et nende panga klientidel ei ole samuti võimalik arvelduskontot sulgeda seni, kuni neil on mõni kehtiv laenuleping, kaasa arvatud õppelaen. «Seda saab teha ainult tingimusel, et klient tagastab kogu õppelaenu ja seejärel sulgeb ka oma konto,» räägib Swedbanki esindaja.

Tagasi üles