Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tuntud šokolaad ei saanud lisaväärtust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Nestle KitKat šokolaad.
Nestle KitKat šokolaad. Foto: DENIS BALIBOUSE

Šveitsi toidutootja Nestle ei saavutanud kokkulepet Euroopa Liidu Kohtuga, et kindlustada oma Kit Kat šokolaadi kuju ametliku kaubamärgina.

EL Kohus andis eile teada, et Nestle peab tõestama, et tarbijad tunnevad šokolaadi ära ka ainuüksi välimuse järgi – ilma pakendi ja sissetrükitud nimetuseta, vahendab Local.  Nestle juhtum saadeti menetlemiseks tagasi Briti Ülemkohtule, kes Nestle konkurendi Cadbury kaebuse järgselt kaubamärgitaotluse kõrvale lükkas.  

EL kohtunikud märkisid, et Nestle kaubamärk erineb tegelikust tootest, sest šokolaadibatoonil on vaid kiri Kit Kat, ent šokolaadipakendil on sama kiri ovaalse logo sees. Kaubamärgi taotleja peab aga tõestama, et oluline sihtrühm teab kaupa või teenust vaid selle märgi järgi, mida taotletakse, mitte firma kaubamärgi järgi.

Nestle ettevõte jäi endale kindlaks, et šokolaad, mida on müüdud alates 1935.aastast ning mis kannab loosungit «Have a Break, Have a Kit Kat», on võrreldes teiste taoliste toodetega iseenesest eristatav.

Tagasi üles