«Nad ise leidsid samuti, et pood on hea väljund. Uue ideega poe tegemine sattus n-ö soodsasse aega, just sinna, kus kaubandusketid tulid Saaremaale,» rääkis Sulvi Munk. Neid, kellega väikesel talupoel kaubandussidemed sisse seatud, on ajaga järjest juurde tulnud. «Me oleme nende jaoks müügikanal. Nad on ise meid üles leidnud,» lisas ta. «Saaremaa on ju nii väike, et tegusad inimesed tunnevad üksteist.»
«Pood aitab kaasa piirkonna ettevõtjate toodangu turustamisele, on abiks ettevõtlusega alustajale ning väärtustab läbi kogukondliku ühistegevuse piirkonna ajalugu ja traditsioone,» kirjutab portaalis Eestielu.ee ATT Saksa OÜ juhataja Tõnu Munk.
Uurisin asja lähemalt. «Kui me selle uue maja ehitasime, siis oli kohaliku piirkonna kauba turustamine tõesti see esimene idee,» meenutas Tõnu Munk. «Enne oli 1993. aastast alates siin väike pood.»
«Kohaliku toote vahendaja roll on poel kindlasti,» kinnitas ka Sulvi Munk. Ja enamgi veel. «Siin ei ole ainult kudumeid, juurikaid ja piima, vaid toimib ka naturaalmajapidamine – metsaannid leiavad poe juures uue omaniku.»
Jah, külapood on kogukonna liitja, sõnas Sulvi Munk. «Midagi muud pole siia piirkonda järele jäänud. Kooli enam pole, ja inimesed, kes siin elavad, on valdavalt püsielanikud. Vähesed, kes on tulnud, on hästi integreerunud.» Nii on pood sisuliselt saanud teabevahendajaks, sest see on koht, kus olulised jutud liiguvad. Või vähem olulised, oleneb vastuvõtjast. «See on ainus infopunkt lähikonnas,» täiendas Tõnu Munk omakorda. «Poemüüja peab ju kõike teadma, näiteks oskab teed juhatada kohaliku juurde.»