Advokaadibüroo Luiga Mody Hääl Boreniusadvokaat Ave Piiki sõnul võib seaduse kohaselt tarbija elektronpostiaadressile pakkumise edastada üksnes tarbija eelneval nõusolekul.
Spämmijast seaduskuulekaks otseturustajaks – on see võimalik?
«Sinu e-postkast on jälle rämpskirjadega üle kuhjatud ja telefonile tuli taas soovimatu reklaamihõnguline tekstisõnum? Sa leiad end järjest tihemini selle kõige üle kaeblemas, aga pole ka päris kindel, kas ja mida olukorra lahendamiseks ette võtta,» kirjutas Piik OKIA blogis.
Seadus näeb Piiki kinnitusel nimelt ette, et tarbija (s.t füüsilise isiku) faksile ja telefoni automaatvastajale või elektronpostiaadressile võib pakkumise edastada üksnes tarbija eelneval nõusolekul.
Muid individuaalset suhtlemist võimaldavaid sidevahendeid võib pakkumise edastamiseks kasutada, kui tarbija ei ole nende kasutamist sõnaselgelt keelanud.
«Seega reklaamieesmärgil telefonikõne tegemiseks ei ole VÕS-i kohaselt adressaadi eelnevat nõusolekut vaja, muidugi ainult juhul, kui isik ei ole eelnevalt keelanud selliseid kõnesid teha.»
VÕS § 60 kohaldub ka juhul kui majandus- või kutsetegevuses tegutsev isik teeb pakkumise tarbijale.
Pakkumine VÕS tähenduses on tarbijale tehtud ettepanek teha pakkumus.
Pakkumus on lepingu sõlmimise ettepanek, mis on piisavalt määratletud ja väljendab pakkumuse esitaja tahet olla ettepanekule nõustumuse andmise korral sõlmitava lepinguga õiguslikult seotud.
«Seega on tarbijale saadetav reklaam pakkumine, kui ta selle põhjal kauba või teenuse ostmiseks siduvalt soovi avaldades loetakse tellimuse esitanuks,» selgitas Piik.
Pikemalt loe otseturundusest ja selle reeglitest internetiturunduse blogist.