Kui müügis on tihti oluline tehing iga hinna eest kirja saada, siis värbamine toetub vastastikku kasulikele pikaajalistele suhetele värbaja, tööandja ning potentsiaalse kandidaadi vahel. Taoline lähenemine ei soosi kandidaadile pealekäimist või tema otsuste tugevat suunamist, sest mitte kattuvate ootuste korral pettuvad nii kandidaat kui tööandja.
Kuna värbamine põhineb suhtlusel ja suhtlusvõrgustikul, siis peaksid värbajad võtma aega, et saavutada kandidaadiga usalduslik suhe, uurida tema tausta ja leida ühiseid kokkupuutepunkte saamaks võimalust talle uut potentsiaalset töökohta tutvustada.
Olles passiivse kandidaadi tausta uurimisega lõpule jõudnud ning tuvastanud esmased tugevad ühendused kandidaadi ja vaba töökoha vahel, on aeg kas e-maili või sotsiaalmeedia kanalite kaudu (telefonikõne võib esmalt liiga pealetükkivaks osutuda) ühendust võtta. Olenevalt kandidaadi vastusest võib tekkida vajadus saata välja lisanduvaid järgmeile. Kui kandidaat nõustub ühel hetkel vabast töökohast telefoni teel vestlema, tuleb seda võimalust kasutada veel põhjalikumaks kandidaadi ja vakantsi vahelise sobivuse leidmiseks ning tekkinud murede ja kahtluste mõistmiseks.
Kogemus näitab, et passiivsed kandidaadid võivad esmakordsele kontakteerumisele aeglaselt vastata. Selleks on mitmeid põhjuseid, mis on tihti seotud kandidaadi isiksusetüübi või elukorraldusega. Isegi, kui potentsiaalsed kandidaadid märkavad neile saadetud kirja, jõuavad argielu plaanid ja ootamatused vahele segada ning vastamine ununeb.
Värvates, iseäranis suhtlemisel passiivsete kandidaatidega, mängib suurt rolli värbaja oskus lugeda ja tunda ära kandidaadi emotsionaalseid ning mitte-verbaalseid signaale. Mõistes kandidaadi mõtteloogikat on kergem valida strateegiat, mille abil kandidaat endaga siduda ja teda võimaliku muudatuse eelsel emotsionaalsel teel juhtida. Sellesse etappi tasub paremate tulemuste saavutamiseks aega investeerida.