Eelmise aasta oktoobris soetas Natali voodikauplusest Voodiateljee madratsi, kuid koju jõudes ja madratsit voodisse sobitades ilmnes tõsiasi, et ta madrats oli kaks sentimeetrit lühem sellest suurusest, mida naine esialgselt soovis.
Kaheksa kuud peavalu kahe sentimeetri pärast
«Tellisin standardse madratsi 120x200 sentimeetrit, kuid selle asemel sain hoopis 120x198 mõõtudega madratsi,» selgitas naine, keda häiris, et madratsi ja voodi vahel tekkis seetõttu suur auk, kuhu vahele kukkusid pidevalt televiisori pult ja telefon.
Natali andmetel esitas ta nädala pärast pretensiooni selle kohta. «Kahjuks kauplus ei reageerinud mu kirjale ja venitasid oma otsusega lausa pool aastat,» märkis madratsi ostnud naisterahvas. Ta selgitas, et pood ei tahtnud alguses tuvastada oma tootmisviga.
«Lõpuks nad ikkagi tuvastasid, et madrats oli 198 sentimeetrit pikk ja seega lubati madratsi vahetust, kuid edasi ei suhelnud minuga mitte keegi,» rääkis naine, kelle sõnul vastati tema kõnedele pidevalt sõnumiga, et «direktor on Tallinnast ära» või «ma helistan teile ise, kui saan selle kohta täpsemat informatsiooni».
Natali sõnas, et alles selle aasta mai kuus võttis temaga ühendust müüja Irina, kes pakkus madratsi remonti. «See šokeeris mind, sest nad olid korduvalt lubanud madratsi vahetust ja tekkis küsimus, et kuidas sellist asja üldse remontida saab,» pajatas naine.
Madratsit ikkagi parandati ja kui naine selle kätte sai, siis mõõtis ta selle üle ja avastas, et ääred on kõverad ja madrats on 120x199 sentimeetrit, mis samuti ei klappinud tema tellimusega. «Sellegi poolest eksisteeris auk madratsi ja voodi vahel, mis oli kolm sentimeetrit ja tundus, et parandust tehtud polnudki,» sõnas Natali.
Ta lausus, et alguses ei tahetud tema madratsit vahetada seetõttu, et dorektori sõnul on seda madratsit pool aastat kasutatud ja seda pole kuhugi utiliseerida.
Tarbijakaitse andmetel mullu oktoobris ostetud madratsil Delta Pocket ilmnes asjaolu, et madrats on tellitust kahe sentimeetri võrra tõesti lühem. Novembrikuu lõpus pöördus klient kaupleja poole pretensiooniga, et probleemile lahendust leida. Algul lubas kaupleja madratsi välja vahetada, kuid seda ei juhtunud ning seejärel lubas kaupleja ainsa variandina madratsi remonti.
Tarbijakaitse andmetel tegi kaupleja remonti alles selle aasta mai kuus. Madratsi kättesaamise järel tuvastas klient, et see oli ikkagi tellitust ühe sentimeetri võrra lühem. Juunis esitas klient kauplejale pretensiooni, milles soovis lepingust taganeda ja madratsi eest tasutud raha tagasi saada.
Kaupluse esindaja sõnul oli klient juba madratsi tellimisest alates pidevalt soovitud mõõte muutnud. «Kauplus vahetas seda madratsit mitu korda, üks päev tegi tellimuse ühe mõõduga ja kaks päeva hiljem oli juba meelt muutnud ja vastavalt sellele vahetas oma tellimust,» sõnas esindaja ja lisas, et mitmeid kordi sõideti Riiga, et sealses tehases see välja vahetada.
«Me ei reageerinud tema kirjadele kahe minuti jooksul, aga võin kinnitada, et seaduse kohaselt kahe töönädala jooksul kindlasti ja temaga võeti mitmeid kordi ühendust,» selgitas kaupluse esindaja. Ta sõnas, et nad tulevad tihti klientidele vastu, kui nood soovivad kaupa vahetada, remontida või tagastada.
Voodiateljee teatas kliendile oma hilinenud vastuskirjas, et vastavalt nende juhtkonna otsusele tagastatakse kliendile madratsi ostusumma, milleks on 249 eurot ja samuti kaetakse ka sellega seotud transpordikulud.