Praegu Saksamaal Papenburgis registreeritud laevaehitaja Meyer Werft tahab kolida peakorteri Luxembourgi, et põgeneda Saksa äriseadustiku reeglite eest.
Saksa laevaehitaja Meyer Werft põgeneb Luxembourgi
Meyer probleem on, et pärast Soome Turu doki ostmist sai ettevõttest nii suur, et Saksa äriseadustiku järgi peab sel olema nõukogu, kuhu tuleks kaasata tööliste ja omavalitsuse esindajad. Seda perefirma ei taha, vaid soovib, et ettevõtte juhtimisstruktuur jääks endiselt kiiret ja paindlikku otsustamist soosivaks.
Juulist alates on Alam-Saksi liidumaa, ametiühingu IG Metall ja Meyeri esindajad pidanud läbirääkimisi, kus teised osapooled on üritanud laevaehitajat panna meelt muutma. Eile teatas Alam-Saksi majandusministeerium, et ettevõtte esindajad ei ole meelt muutnud.
«Võib öelda nii, et läbirääkimised on lõppenud ja nendel osalejad jäid eri arusaamadele,» vahendas Saksa portaal Die Grenzgünger Meyeri pressiesindaja sõnu.
«Nad on kindlad. See kolimine tuleb,» tsiteeris Neue Osnabrücker Zeitung üht asjaomast anonüümseks jäänud isikut.
Neue Osnabrücker Zeitungi andmeil on Luxembourgis registreeritud firma Meyer Neptun GmbH, mis jääb edaspidi kontserni emaettevõtteks. Meyer on varem teatanud, et kolimist ei plaanita sugugi maksude vältimiseks või optimeerimiseks: Luxembourgis saab olema lihtsalt peakorteri juriidiline aadress, maksud tasutakse ka edaspidi dokkide asukohtades Papenburgis, Rostockis ja Turus.
Kolmes dokis on Meyeril palgal kokku üle 5100 töötaja.