Väinamere Liinid esitas nõudekirja Urve Palo meedias esitatud valeväidete ümberlükkamiseks Heltermaa-Rohuküla ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidele vedaja ja laevade leidmiseks korraldatud riigihanke tulemuste kohta, teatas ettevõte.
Väinamere Liinid: Palo lükaku valeväited ümber
«Palo on meedias korduvalt väitnud, et Väinamere Liinide pakkumus oli Tallinna Sadama tütarfirmade OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping ühispakkumusest 60 miljonit eurot kallim, mis ei vasta tõele,» teatas Väinamere Liinid meediale saadetud teates.
Väinamere Liinide juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul tõestavad majandusministeeriumi väljastatud kahe pakkumuse võrdlusandmed, et Palo väited 60 miljoni eurosest vahest on puhas väljamõeldis. «Arvud räägivad väga konkreetselt teist keelt, mingit 60 miljonilist vahet ei ole olemas. Tegelikkuses oli Väinamere Liinide pakkumine võidupakkumisest erinevates aspektides isegi soodsam, kuid minister Palo juhtimisel välja töötatud hange oli paraku koostatud selgelt ühe pakkuja huve silmas pidades. Praeguses asjade seisus oleks igati õigustatud, kui ministeerium teeks avalikuks, millistel alustel oli koostatud hanke võitja valimiseks kasutatud müstiline nüüdisväärtusvalem, mis andis laevu mitteomavale pakkujale eelise laevu omava ning muidu soodsama pakkuja ees,» ütles Rihvk.
Ministeeriumist väljastatud kahe pakkumuse võrdlusandmed näitavad, et periooditasu ja reisitasu osas ei olnud Väinamere Liinide ning Tallinna Sadama tütarfirmade pakkumuste hinnas märkimisväärseid erinevusi, teatas ettevõte.
«Kui võtta aluseks parvlaevade väljaostuhind, oli Väinamere Liinide pakkumus hoopis umbes 65 miljonit eurot soodsam kui Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus. TS Laevad ja TS Shipping ühispakkumus osutus soodsamaks ainult Urve Palo ministriks oleku ajal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis välja mõeldud nüüdisväärtusvalemi põhjal, mis soosis laevu mitteomavat pakkujat laevu omava pakkuja ees,» teatas ettevõte.
«Isegi kui arvutada Tallinna Sadama tütarfirmade kasuks kallutatud nüüdisväärtusvalemi järgi, oli pakkumuste hinnavahe umbes 29 miljonit eurot. Tegelikkuses läheb hoopis Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus maksumaksjale maksma 13,7 miljonit eurot rohkem, võttes arvesse pakkumuste maksumuste hinnakomponentide summaarse võrdluse. Hanketulemustes otsustavaks saanud keeruka nüüdisväärtusvalemi koostamise aluseid ei ole ministeerium avaldanud ega põhjendanud.»
«Urve Palolt nõuab Väinamere Liinid valeandmeid sisaldava informatsiooni avalikku ümberlükkamist,» seisab ettevõtte pressiteates.