Elektroonikaturul oma liidrikoha pärast võitlev Samsung ei saa lubada endale hetkekski magamajäämist ning üha enam tuleb tegeleda sellega, et pakkuda inimestele kinnitust oma ostu õigsusele, selgitas intervjuus Samsung Electronicsi Baltimaade turundusjuht Elina Liepina.
Samsung: me ei maga kunagi
«Samsung on innovatsiooniliider kõigis tootekategooriates, olgu selleks nutitelefonid, tahvelarvutid, helisüsteemid või ka tarbeelektroonika, näiteks telerid ja pesumasinad. Meie jaoks on kõik need tootekategooriad võrdselt olulised, ilma et sooviksime ühtegi eraldi esile tõsta. Ma tõesti usun, et see on seni meie saavutustele kaasa aidanud ja usun, et selline hästi koostatud tooteportfell toob meile edu ka tulevikus,» ütles Liepina Postimehele.
Samas pole viimased ajad Samsungi jaoks olnud just kõige helgemad, kahanevad nii globaalne turuosa nutitelefonide valdkonnas kui ettevõtte majandusseis. Ettevõtte aktsia on näiteks alates aprillist näidanud pidevat langust, augustis kukkus selle väärtus lausa 8,1 protsenti, mis omakorda vähendas ettevõtte turuväärtust pea 12 miljardit dollarit. Nutimaailmas tõusevad aga eelkõige Hiina uued tegijad.
«Meie konkurentide tegevuste kommenteerimine pole kohane, kuid võin kinnitada, et Baltimaades oleme turuliidrid mitmes kategoorias, nii nutitelefonide kui ka telerite turul,» ütles Elina Liepina hetkeisu kommenteerides.
Üsna loogiliselt jätkab korporatsioon senist joont ja proovib välja tulla üha uute lahendustega kõige erinevamates segmentides ja siduda need inimeste jaoks üheks lahutamatuks tervikuks. Selle ilmekaks näiteks on asjaolu, et 2013. aastal taotles Samsung kogu maailmas enam kui 20 000 patenti ning investeeris teadus- ja arendustegevusse 14,6 miljardit dollarit. Boston Consulting Group’i 2014. aasta maailma kõige innovaatilisemate firmade nimekirjas oli Samsung kolmandal kohal.
«Uuendusliidrina ei maga me kunagi. Areneme pidevalt ja töötame alati millegi uue kallal,» selgitas Liepina.
Loomisel on kõikehaarav nutistu
Kasutajate laiapõhjalise ohjamise sihtmärgi nimel on Samsung toonud kasutusele lausa omaette termini «nutistu». «Meie järgmine suur eesmärk on nutistu muutmine reaalsuseks. Meie soov on pakkuda inimestele nutikat kodu, mis aitab igapäevast elu lihtsustada, muuta keskkonnasõbralikumaks ja turvalisemaks,» võtab Liepina kokku ettevõtte uue sihi.
Samsung usub, et nutistust saab 2015.-2016. aastal üha kuumem teema nii globaalses kui ka kohalikus mõttes ning selle loomisel on esimesed tõsised sammud ette võetud.
Olgu selleks näiteks uusim pesumasin, mis ühildub nii Android- kui ka iOS-seadmetega ja mida on võimalik tööle panna kodust eemal olles. Juba üsna loomulikuna saab uusi telereid juhtida nutitelefonilt ja selle abil näiteks kanaleid vahetada, samas saab televiisori pilti peegeldada tahvli ekraanile.
Või siis asjaolu, et BMW esitles juba möödunud aastal oma i3 elektriautot, millel on spetsiaalne rakendus Samsung Galaxy Gear nutikella jaoks. iRemote App'iga Galaxy Geariga i3 juhid saavad sõiduki olulisi funktsioone – näiteks akude laetust – kontrollida oma nutikellalt.
Samsungi kõige värskem uuendus on SleepSense andur – kodutehnikaga ühilduv seade, mis aitab uinumiseks ja magamiseks luua parima keskkonna. See ühendub nii Samsungi kui ka teiste tootjate nutistuseadmetega, näiteks lülitab see kasutaja uinumisel automaatselt välja teleri ning reguleerib täiusliku unekeskkonna loomiseks kütet ja konditsioneeri.
Telereklaam üksi ei tööta
Samsungi hinnapoliitika on samuti nähtus, mis pole ajas muutunud ning selgeks eesmärgiks on pakkuda midagi väga erineval võimaluste skaalal.
«Näiteks on meie põhimõte nutitelefonide turul pakkuda midagi kõigile tarbijatele, sest inimeste nõudmised ja vajadused ning ka rahalised võimalused mobiiltelefonide soetamisel on erinevad. Sama käib ka telerituru kohta: kui lähete poodi, näete seal palju erinevaid pakkumisi laias hinnavahemikus, alates madalaeelarvelistest teleritest ja lõpetades meie uusimate nõgusate SUHD TV 65'-tega,» ütles Elina Liepina.
Ta tõstis veidi katet ka Samsungi-suguse hiiu turunduskontseptsioonilt ja märkis, et ühest kindlast tööriistast selles valdkonnas kindlasti ei piisa.
«Ühte võin siiski kinnitada – ilma toetava kommunikatsiooniplaanita telereklaamid üksi enam ei tööta. Tuleb luua väga ainulaadne sisu kliendile omases keskkonnas, nii et ta saaks tootega suhestuda, kuivõrd pole olemas ühte ja ainsat viisi, kuidas inimesed ostuotsuseid teevad. Praegusel ajal otsivad inimesed enne ostuotsuse langetamist mitmestki kohast kinnitust oma ostu õigsusele. Ainult telereklaam ei veena neid toodet ostma,» selgitas ta.
Teise meetodina tõi Liepina välja toodetele pakutava lisandväärtuse. «Näiteks Baltimaades pakub Samsung ainulaadset Galaxy Care teenust, mis sisaldab nutitelefoni tasuta ekraanikindlustust, seadme kindlustust veeõnnetuste korral ja lisaks võimalust saata oma nutitelefon parandusse erakordselt mugavalt – kulleri abiga,« tõi ta näite.
«Kolmandana tooksin välja tugevad partnerlussuhted, mille üheks põnevamaks näiteks on Samsungi ja Rahvusooperi Estonia vahel lähiajal avalikustamisele tulev koostöö, mille eesmärgiks on muuta teie ooperielamus Samsungi lahenduste abil innovaatilisemaks. Mul on kindel veendumus, et nii Samsungile kui ka meie partneritele annab see koostöö tohutu lisandväärtuse,» rääkis Liepina.