SEB andis vaidluses kliendiga alla

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB pank.
SEB pank. Foto: Liis Treimann/Postimees/Scanpix

Ühe SEB pangakontori juht otsustas lepingut lõpetama tulnud kliendile erandi teha ning tema kontole kogunenud sularaha pangakontoris ilma teenustasuta välja maksta.

«Mulle ei andnud see asi rahu – uurisin nende üldtingimusi ja kuskilt ei tule välja seda, et juhul kui meie leping lõpeb, pean oma konto tasulise teenusega tühjaks tegema,» rääkis tänaseks endine SEB panga klient (nimi toimetusele teada), kes ei olnud nõus lepingu lõpetamisel oma arvele kogunenud raha sularahana välja võtmise eest teenustasu maksma, kuivõrd tegu oli teistlaadi tehinguga, kui tavapärane pangakontoris sularaha väljavõtmine.

Möödunud nädalal selgitas SEB pank, et ka nendele klientidele, kes tahavad seoses 30-sendise kuutasu kehtestamisega paketita arvelduskontodele lõpetada pangaga üldse lepingu, kehtib arvele kogunenud summa sularaha väljavõtmisel kontoris panga kehtestatud hinnakiri. Hind sõltub sellest, kui suurt summat soovitakse välja võtta, millal ja milliselt kontolt.

«Helistasin ka nende infotelefonile, kus nad ikka jäid selle juurde, et see on nende tava niiviisi teha ja see on minu mure, kui tahan raha välja võtta,» selgitas endine SEB panga klient. Küll aga oli tema sõnul olnud tegemist vastutuleliku klienditeenindajaga, kes soovitas tal igasuguste lisaväljaminekute vältimiseks ikkagi mõne paketiga liituda, kus kuni aasta lõpuni kuutasu kehtestatud ei ole.

«Et internetipangas vormistan endale praegu paketi ja aasta lõpuni on see tasuta, kannan selle paketiga raha teisele arvele ja siis lõpetan paketi – et teeme küll seadusevastaselt, aga teil on ikkagi võimalik läbi aiaaugu pugeda,» andis mees edasi panga infotelefonilt saadud soovitust.

Mees selle soovitusega siiski ei rahuldunud ja leppis Tartus Ülikooli tänaval asuva pangakontori juhiga eraldi kokkusaamise, kuna tahtis isiklikku vastust küsimusele, kas võlaõigusseaduse üldosa põhimõtted SEB pangas ei kehti. «Võib-olla kontorijuhataja asub seisukohale, et mis me ikka tühjast tüli teeme – et me ikkagi asume seisukohale, et kui on ikkagi lepingu lõppemine, siis toimub poolte vahel lihtsalt tasaarveldus ja seda ei nimetata pangateenuseks,» avaldas enne kohtumist ta lootust.

Kuigi kohtumisel pangakontori juhiga püüdis esimene viia juttu panga teenuste juurde, küsis mees konkreetselt sätte järgi, mis ütleb, et ka lepingu lõpetamisel tuleb kehtiva hinnakirja järgi teenustasusid maksta. «Siis tuli ta välja sellega, et see pole oluline, kuna nad on otsustanud, et need kliendid, kes tahavad lepingu lõpetada ja kui arvel on raha, siis saavad nad võtta selle raha välja ilma igasuguse teenustasuta,» rääkis mees.

Samuti kinnitas SEB panga Tartu pangakontori juht, et kui tuleb ka keegi teine, kellel on sama mure, siis kehtivad need tingimused ka talle. «Muidugi, sellele tulemusele oleksid nad võinud juba minu esimesel käigul jõuda,» nentis mees, kes lõpuks sai SEB pangaga lepingu lõpetatud ning arvel olnud sularaha kätte nii, et sellelt ei võetud mingisugust teenustasu.

SEB panga kommunikatsiooni projektijuht Maarja Gavronski ei täpsustanud, kas selline erand laieneb nüüd kõigile lepingu lõpetajatele, kes tahavad pangakontoris kontol oleva summa sularahana välja võtta. Ta üksnes sõnas, et kontori juhataja pädevuses on teha erandeid, et pakutav lahendus oleks kliendile ning pangale õiglane ja mõistlik. «Proovime alati leida kliendile sobiva lahenduse,» lisas Gavronski.

Mehe soov pangaga leping lõpetada oli seotud SEB panga hiljutise kasutustingimuste ja hinnakirja muutmise teatega. Kui siiamaani oli raha hoidmine arvelduskontol inimestele tasuta, siis hakatakse nendelt klientidelt, kes ei ole mõne arvelduspaketiga liitunud, küsima alates novembrist 30-sendist kuutasu. Panga otsus puudutab umbes 150 000 kontot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles