Tanel leidis telefoniarvet uurides sellelt ootamatu lahtri taksoteenuse kohta, sest nagu selgus, maksis paar korda takso lühinumbrile helistamine pisut üle ühe euro.
Lühinumbrile helistamise tegelik tasu ilmnes alles arvel
«Päringu peale Elisa operaatorilt sain vastuse, et mõne taksofirma lühinumbrid on tasulised. Kusjuures mina ei mäleta, et telefonikõne alguses oleks mind teavitatud kõne maksumusest,» ütles Tanel.
Takso24 kodulehekülge uurides ei paistnud esialgu silma lühinumbrile helistamise maksumust, Tallink Takso AS juhatuse liikme Tõnu Uusmaa väitel oli aga sel puhul tegu ebaõnnestunud kokkulangemisega, mil ettevõtte kodulehekülg korralikult ei töötanud.
«Tegemist ei ole Tallink Takso ega ka Takso24 teenustasuga,vaid operaatori poolt kehtestatud teenusnumbrile helistamise teenustasuga,» täpsustas Uusmaa ning edastas kliendile vabandused. Uusmaa lisas, et nüüdseks on Takso24 kodulehekülg juba taastatud.
Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski piirdus kommentaariga, et teenusnumbritele helistamise tavahinna on kehtestatud kõik mobiilsideoperaatorid Eestis. «Elisal on teenusnumbrile helistamise tavahinnaks 0,30 eurot minut,» lisas ta.
Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda sõnul ei pea taksofirma täiendavalt kõne maksumusest teavitama, kui lühinumbrile helistamise eest võtab tasu üksnes sideoperaator. Kõneteenusnumbrite hinnakiri on avalikustatud sideoperaatorite kodulehtedel ning tarbijatel on lepingu juurde kuuluvate hinnakirjadega õigus ja kohustatus tutvuda.
«Siiski soovitab tarbijakaitseamet sellises olukorras võimalusel lisada telefonikõne algusesse automaatvastaja teksti, milles teavitatakse helistajat kõrgemast tasust,» lisas Kalda. Automaatvastaja antav info on kohustuslik juhul, kui lühinumbrile helistamise kõrgendatud tasu koosneb lisaks sideoperaatori kehtestatud tasust veel ka lisatasust, mida küsib ettevõtja ise.