Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Viiega algavad telefoninumbrid muutuvad defitsiidiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Selgus, et viiega algavad telefoninumbrid hakkavad defitsiidiks muutuma ning seetõttu on kaheksaga algavaid numbreid väljastatud juba aastast 2008.
Selgus, et viiega algavad telefoninumbrid hakkavad defitsiidiks muutuma ning seetõttu on kaheksaga algavaid numbreid väljastatud juba aastast 2008. Foto: Dmitriy Shironosov

Riiklikus numbriplaanis on suur osa viiega algavaid numbrikombinatsioone juba kasutuses ning selle tulemusena on hakatud väljastama kaheksaga algavaid telefoninumbreid, mis paljudele mobiiliomanikele ei ole meelt mööda.

«Mobiilsete teenuste kiire areng ning uute teenuste ja sidelahenduste turule tulek on tinginud mobiiltelefoninumbrite laialdase kasutamise, seega ei osatud aastal 2000 kõige esmase numeratsiooniplaani kehtestamisega tänase mobiiltelefoninumbri ressursi vajadustega arvestada,» selgitas tehnilise järelevalve ameti side- ja meediateenuste osakonna juhataja asetäitja Erika Adams.

Ta lisas, et samas ressurss kui selline ei ole otsakorral, vaid kasutusele antakse vastavalt vajadusele uut numbriressurssi.

«Uus numeratsiooni ala määrati Eesti numeratsiooniplaanis vabade alade hulgast samade kasutamise eesmärkide täitmiseks nagu seda on viiega algavate numbrite puhul,» märkis Adams, kelle sõnul on sideettevõtted broneerinud tänase seisuga kokku 1 084 367 kaheksaga algavat mobiiltelefoninumbrit.

Adams sõnas, et Eesti numeratsiooniplaani kohaselt on võimalik kaheksaga algavad numbreid kasutada juba alates aastast 2008, kuid paljud inimesed pelgavad, et nende mobiiltelefoninumber algab harjumatu numbriga.

Selgus, et ka riigi numbriplaanis sisalduvad telefoninumbrid saavad otsa ja paratamatult peavad operaatorid kasutusest maha võetud numbrid uuesti kasutusele võtma. «Riiklikus numbriplaanis on küll kasutusele võetud uusi numbrivahemikke ning uued mobiilinumbrid on juba ka ühe koha võrra pikemad kui vanad,» selgitas Eesti Telekomi meediasuhete juht Raigo Neudorf.

«Sideettevõtja võib anda varem ühe kliendi kasutuses oleva numbri teise kliendi kasutusse mitte varem kui kuus kuud pärast numbri loovutamist,» ütles Neudorf ja lisas, et võib tekkida juhtumeid, kus vana numbriomanikku otsib näiteks inkasso või tüütavad mõned muud isikud.

Tema sõnul piisab sellistel juhtudel uue numbriomaniku vastusest, et tegu pole otsitava inimesega või uuel numbriomanikul on alati võimalik numbrist loobuda ja uut taotleda.

Tagasi üles