Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vanametalliks kõlbavat autot müüdi sõidukõlbliku pähe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Turuhinnast tunduvalt soodsamat autot ostes tasub olla tähelepanelik.
Turuhinnast tunduvalt soodsamat autot ostes tasub olla tähelepanelik. Foto: Raigo Pajula

Kasutatud autode müüjalt sõiduki ostnud klient pidi juba esimestel päevadel selles pettuma, sest soodsa hinnaga soetatud sõiduki juures avaldusid juba esimestel päevadel ohtlikud vead.

Autojuht ostis kasutatud autode müügiga tegeleva Alm Invest OÜ poest Autojärelmaks24 sõiduki Volkswagen hinnaga 1290 eurot. Sõidukil ilmnesid vaid mõni päev pärast ostu lekked salongikütte radiaatoris ja käigukastis.

Automüüja võttis kaebuse peale seisukoha, et müügilepingu järgi on see kasutatud sõiduk, millel võibki esineda puudusi, seetõttu võib firma hüvitada sõiduki jahutusvedeliku radiaatori remondi, kuid mitte käigukasti remonti.

Autoostja pöördus seepeale tarbijakaebuste komisjoni poole, kes leidis, et kaupleja on müügilepingu tingimusi rikkunud, sest antud sõiduki müügileping ei viita, et müüdud asi ei ole kasutatav sõidukina. Sõidukit ei olnud vahetult pärast ostu enam võimalik sihtotstarbeliselt kasutada ning sõidukil ilmnenud puuduste remondi hind on võrreldav sõiduki müügihinnaga.

Ostja lootis müüdud asja kasutada sõidukina, kuid tehniliselt ja majanduslikult ei olnud see võimalik. Müüja jaoks pidi see komisjoni arvates olema ettenähtav. Kasutatud sõiduki ostja peab arvestama, et sõiduk on kulunud ning sellel võib tekkida rikkeid, kuid siiski ei vabane sõiduki müüja seadusega sätestatud vastutusest. Autoostja võib eeldada, et sõidukil ei ole varjatud puudusi, mis välistavad selle kasutamise sõidukina, kui müüja seda ei teata.

Kui sõiduki müügihind ühtib selle sobilikku korda viimise hinnaga, on tegemist sõidukiga, mis tuleks majanduslikel kaalutlustel müüa varuosadeks või vanametalliks. Kui niisugune sõiduk müüakse kasutamiseks sõidukina, on müüja lepingutingimusi rikkunud, kui ta ei ole sõiduki niisugusest seisundist ostjat selgelt teavitanud.

Sõidukite müügiga tegelev ettevõtja peab suutma sõiduki tehnoseisundit hinnata. Enam kui 15 aastat vana, tundmatu ajaloo ning teadmata läbisõiduga sõiduki puhul on kutselisele sõidukimüüjale ettenähtav, et see võib olla täielikult amortiseerunud ja sobiv vaid utiliseerimiseks. Komisjoni otsusel on autoostja lepingust taganemine ja auto maksumuse hüvitamine põhjendatud – Alm Invest peab ostjale tagastama auto maksumuse summas 1290 eurot.

Tarbijakaitseamet on ka varem tarbijaid hoiatanud, et antud automüüja käest kasutatud autot ostes peab olema väga tähelepanelik ning veenduma sõiduki tehnilises seisukorras.

Tagasi üles