Tänasest hindu tõstnud Swedbank selgitas seda vajadusega arendada teenuseid ja tooteid, mida kliendid vajavad, ent üleüldist kontode kuutasu nagu SEBs panga kommunikatsioonijuhi Mart Siilivase sõnul ei tule.
Swedbank: ühel või teisel moel maksab regulatiivsed kulud kinni klient
Kui veel eile sai pangakontoris või telefonipangas pangasisest ülekannet teha 1,35 euro eest, siis tänasest on see suma 2,30. Samuti kergitati tasuta makseid saavate seeniorite vanust viie aasta võrra 65ni. Riigisiseste, Swedbanki-siseste ning Euroopa-siseste maksete hind aga kasvas enam kui kahekordseks – senise 1,5 euro asemel 3,2 eurot.
Siilivask ütles, et see tuli vajadusest panustada neisse kanalitesse, mida kliendid eelistavad. «Eelkõige näeme elektrooniliste kanalite võidukäiku ja kontorikülastuste arvu langust. Viimase 5 aasta jooksul on see langenud üle 30 protsendi ning langeb pidevalt edasi,» ütles kommunikatsioonijuht, lisades, et sellest lähtuvalt on pank valinud strateegia, kus arendame teenuseid ja tooteid, mida kliendid eelkõige ootavad: interneti- ja mobiilipank ning universaalkontorid.
«Kui nüüd rääkida hinnamuutusest, siis tegemist on hindade ühtlustamisega – pank viib oma hinnakirja vastavusse turul valitsevate hindadega,» ütles Siilivask. See puudutab eelkõige kontoris tehinguid tegevaid inimesi. Ent enamikule kallinenud teenustele on olemas ka tasuta või soodsamad alternatiivid.
Sellest aga võidavad teised - näiteks saavad kliendid peagi pangakaarte aktiveerida netipangas, laieneb krediitkaartide reisi- ja ostukindlustus.
Ent sellist üleüldist kuuhooldustasu, mille SEB alates novembrist sisse viib, Siilivase kinnitusel ei tule. Siiski ütles ta, et erinevate regulatsioonide kulutusi kannavad kõik pangad. «On selge, et kõik regulatiivsed kulud maksab lõpuks ühel või teisel viisil kinni klient,» ütles Siilivask. Üks ühele regulatsioonidest tulenevaid kulutusi tema sõnul hinnata pole võimalik.