Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Telefonioperaatori arvevaidlus jätkub riigikohtus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarbijakaitseameti ja Elisa arvevaidlus saab jätku riigikohtus.
Tarbijakaitseameti ja Elisa arvevaidlus saab jätku riigikohtus. Foto: Toomas Huik

Vaidlus selle üle, kas telekommunikatsiooniettevõttel Elisa'l on õigus küsida arvete esitamise eest tasu, saab jätku riigikohtus.

Tarbijakaitseamet alustas Elisa vastu kohtuteed, kuna polnud rahul, et Elisa küsis e-postile arve esitamisel erakliendilt tasu 60 senti, paberarve eest aga 70 senti. Tarbijakaitseamet märkis, et kuigi Elisa pakub teatud võimalusi saada arvet ka tasuta, ei ole see kättesaadav neile, kes internetti ei kasuta.

«Eraklientidega sõlmitavate lepingus oleva hinnakirja punktides «e-arve e-mailile» ja punktis «arve postiga» kehtestatud maksumused on võlaõigusseaduse mõttes tarbijat kahjustavad,» rõhutas tarbijakaitseamet.

Elisa vaidles tarbijakaitseametile vastu, märkides, et seadus ei pane Elisale kohustust esitada tarbijale arve tasuta kõikide arveedastuskanalite kaudu. «Elisa võimaldab tarbijatele jätkuvalt vähemalt kolme tasuta elektroonilist arvete edastamise kanalit – need on «E-arve Elisa Iseteeninduses», «E-arve panga iseteeninduses» ja «E-arve arved.ee keskkonnas».

«Lisaks sellele on võimalik klientidel saada tasuta arve väljatrükk Elisa esindustest ning küsida tasuta infot tasumisele kuuluva summa kohta Elisa klienditoe telefonilt, lisaks võimalus tellida tasuta SMS-teavitus,» märkis Elisa.

Esimene otsus vaidluses tuli mullu 20. novembril, kui Harju maakohus jõudis veendumusele, et telekommunikatsiooniettevõttel Elisa'l on õigus küsida arvete esitamise eest tasu. Tänavu mai keskel andis Tallinna ringkonnakohus õiguse tarbijakaitseametile. Ringkonnakohus keelas Elisa'l tarbijatega sõlmitud sideteenuse lepingutes tüüptingimuse «Arveldustega seotud hinnakiri (eraklient)» kasutamise.

«Apellatsioonkaebus rahuldati ning maa- ja ringkonnakohtus kantud menetluskulud jäid Elisa Eesti kanda,» selgitas ringkonnakohtu pressiesindaja.

Tagasi üles