Eelmise aasta lõpus ostis mees Kormek Trading OÜ kauplusest Don&Donna meeste sandaalid, mida hakkas kandma alles käesoleva aasta juunis. Pärast 8-9-päevast kasutamist tuli ühel sandaalil varba vahelt jooksev kinnitus talla küljest lahti, mistõttu soovis mees müügilepingust taganeda ning pöördus tarbijakaitse komisjoni poole.
Sandaalid lagunesid pärast ligi nädalast kandmist
Kauplus ei olnud nõus raha tagastama, viidates Nora Kasemaa eksperdiarvamusele, mille kohaselt on tegemist kandmise veaga. Tarbija hinnangul peaks 169 eurot maksvad Rudolfo Zergaini sandaalid olema kvaliteetsed ega tohiks laguneda nädalase kasutamise järel. Ta viitas ka sellele, et kauplejaga lepiti kokku kokkusaamine kompromissi loomiseks, kuid kaupleja esindaja ei ilmunud kokkusaamisele, sest oli sõitnud puhkusele.
Võlaõigusseaduse alusel peab üleantav asi vastama lepingutingimustele eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Seega peab müüja võtma vastutuse, kui müüdud toode neile tingimustele ei vasta ning vead ilmnevad kahe aasta jooksul alates ostjale üleandmise päevast.
Kaupleja esitatud Nora Kasemaa ekspertiisbüroo arvamus ei olnud komisjoni hinnangul usaldusväärne, sest sellest ei selgu, mille põhjal ekspert oma järeldused tegi ja mis tunnuste põhjal on tegemist tarbijapoolse kandmisveaga. Eksperdi seisukoht, et kahjustuse on põhjustanud niiskus, ei ole usutav, sest antud jalatsid ongi mõeldud kasutamiseks niisketes oludes, sealhulgas rannas ja murul liikumiseks.
Tarbijakaitseameti eksperdi Roosimäe hinnangul on jalatsi katkimineku põhjustanud ebapiisav liimühendus, mis tähendab, et see on tootmisdefekt. Komisjon pidas pärast kahjustatud toote vaatlemist ekspert Roosimäe arvamust usaldusväärsemaks. Komisjon otsustas, et kuna jalatsid on tootmisveaga, tuleb lepingust taganemisel sandaalide ostjale nende maksumus hüvitada.