Kodukokkade pakkumisi vahendavad veebilehed, mida iseäranis agaralt kasutavad välisturistid selleks, et maitsa kohalike poolt valmistatud toite nende endi kodudes, on tekitanud tõsise vastukaja sellises gurmeetoidu riigis nagu Prantsusmaa, vahendab Local.
Heidutanuna sellest, millise löögi on Airbnb andnud kohalikule majutussektorile, on kasvanud nende Prantsusmaa restoranipidajate hulk, kes arvavad, et kodukokad võtavad neilt tänu sellistele veebikogukondadele töö käest ära.
«Praegusel hetkel leiab sellistes keskkondades Prantsusmaal umbes 3000 võõrustajat, mis iseenesest ei ole väga muret tekitav,» märkis Didier Chenet, restoranipidajate ametiühingu Synhorcat esimees, kes lubas ka tänasel kohtumisel Prantsuse kaubandusministri Martine Pinville’ga selle teema siiski tõstada.
«Kui aga vaadata seda, kuidas veel 2012. aastal oli Airbnb’s Prantsusmaalt 7000 majutuse pakkujat, siis tänaseks on nende arv kasvanud 50 000-ni,» sõnas ta, lisades, et nii võib kolme aasta pärast olla Prantsusmaal 20 000 «ebaseaduslikku restorani», mis sarnasel viisil toitlustust pakuvad.
Makroonidest Pariisis, spaghetti carbonara’st Roomas Itaalia aperatiivini New Yorgis või gluteenivaba Kantoni õhtusöögini Hong Kongis – neid toite pakkuvad veebiküljed toimivad sarnasel põhimõttel nagu Airbnb, kus võõrustajate külalised saavad kokkadele hindeid anda. Prantsuse restoranipidajate ametiühingu esimehe sõnul lõikavad aga kodukokad sellest ikkagi ebaõiglast kasu.
Ennekõike kultuurivahendajad
«Nad ei pea kinni toiduvalmistamise hügieeni- ja toiduohutusnõuetest ega ei pea ka toitlustusasutustelt nõutavaid lubasid taotlema – näiteks toidu kõrvale alkoholi pakkudes või toidu päritolu ja allergeenide sisalduse tõestamine,» kurtis Chenet.