Kui rootslased tõid 1979. aastal Absoluti viina USA turule, järgnes sellele enneolematu menu. Ikooni staatusesse tõusnud bränd inspireeris isegi popkunstnikku Andy Warholi. Tänaseks on aga ameeriklaste vaimustus selgelt lahtunud, kirjutab Bloomberg.
Ameeriklased on Absolutist tüdinenud
Eelmisel neljapäeval kandis Prantsuse alkoholitootja Pernod Ricard Absoluti väärtusest maha 404 miljonit eurot.
Maailma üks suurimaid viinabrände, mille Pernod Ricard omandas 2008. aastal, on oma kõige tulusamal turul USAs hakanud jalgu jääma kallimatele konkurentidele nagu Ketel One ja Ciroc. Samuti on populaarsust kogumas käsitööviinad nagu Tito´s Handmade Vodka. See on märgiks, et tarbijad on suurtest brändidest tüdinenud ning soovivad rohkem ringi vaadata ja katsetada.
Sanford C. Bernsteini analüütiku Trevor Stirlingi sõnul oli Absoluti esimesi väsimusmärke näha juba kümme aastat tagasi. «See ei ole enam nii lahe, kui varem,» lisas ta.
Pernod Ricard on USA käivet kasvatanud populaarsete alkoholibrändide nagu Glenliveti ja Jamesoni viskide abil, samas toodab Absolut ikkagi 40 protsenti kogu ettevõtte kasumist USAs. Pernod Ricardi kogukasumist moodustab Absolut 10 protsenti ning käibest 16 protsenti.