/nginx/o/2010/04/09/346234t1h38f4.jpg)
Euroopa Komisjon võtab luubi alla lihaturu ja internetiteenuste turu, sest tarbijate rahulolematus nendega on suur.
Komisjoni reedel avaldatud uurimus paljastas, et kõige vähem rahul on Euroopa Liidu tarbijad investeeringute, pensionite ja väärtpaberite, kinnisvarateenuste ning internetiteenuste turgudega. Kaubaturgude seas näitasid kõige halvemaid tulemusi kasutatud autode, rõivaste ja jalatsite ning lihaturg.
Pingerea teises otsas asuvad kultuurikaubad ja -teenused ning raamatud ajalehed ja ajakirjad, millega tarbijad suhteliselt rahul on. Ka lennutransport näitas häid tulemusi.
Eesti tarbijad on ELi keskmisest palju vähem rahul puuviljade ja köögiviljade, vabaaja kaupade ning kodumasinate pakkujatega. Samuti olid Eesti tarbijad vähem rahul rõivaste ja jalanõude, liha, kütuse, restoranide ja baaride, interneti ja telekommunikatsiooni, mööbli, uute autode, elektroonikakaupade, jookide, puhkusemajutuse ning kultuuri- ja meelelahutusteenuste pakkujatega.
ELi keskmisest palju rohkem on Eesti tarijad rahul juriidiliste teenuste, telefonide, arvelduskontode ning raudteetranspordiga.
Komisjon analüüsis 50 erinevat turgu kõikides ELi liikmesriikides järgmiste näitajate põhjal:
- Kaupade ja teenuste võrdlemise lihtsus. Selles kategoorias said kõige halvemaid tulemusi pangandus, telekommunikatsioon, vee- gaasi- ja elektrivarustus, kinnisvarateenused ning juriidilised teenused (sh raamatupidamine ja notariteenused).
- Tarbijate usk, et müüjad järgivad tarbijakaitsereegleid. Kõige väiksem on usaldus investeeringute, pensionide ja väärtpaberite, kasutatud autode ning kinnisvarateenuste pakkujate vastu.
- Probleemid ja kaebused. Enim on tarbijatel probleeme internetiteenuste, raudteetranspordi, kinnisvarateenuste ning investeeringute, pensionite ja väärtpaberitega pakkujatega. Kõig rohkem kaebusi esitatavad tarbijad mobiiltelefonide, internetiteenuste, uute autode ja pankade arvelduskontode kohta.
- Tarbijate üldine rahulolu ja ootused. Kõige rahulolematumad on tarbijad investeeringute, pensionide ja väärtpaberite pakkujate, kinnisvarateenuste ning raudteetranspordiga.
Veel selgus uuringust, et hinnaerinevused riikide vahel on teenuste puhul palju suuremad kui kaupade puhul. Suurimad on erinevused pankade arvelduskontode ning internetiteenuste puhul.
Uuringu tulemuste põhjal algatab Euroopa Komisjon 2 turu-uuringut, ühe liha- ja teise internetiteenuste turu kohta, et selgitada täpsemalt neil turgudel esinevate probleemide põhjusi ning pakkuda välja lahendusi.