Kuigi eestlast peetakse üsna hinnatundlikuks, ilmneb Nielseni uuringust, et vaid väga väike protsent eestlasi ostab oma lapsele kõige soodsamat beebitoitu.
Beebitoidu hind eestlast ei morjenda
«Lapsevanemad on nõus beebitoodetesse palju investeerima ja nad on väga kriitilised toodete osas, mida nad oma lastele ostavad. Selleks, et saavutada aga konkurentsieelis maailmas, kus domineerivad vaid paar suurt brändi, on oluline aru saada, mis mõjutab lastevanemate ostuotsuseid,» ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo.
Maailmas peab 39 protsenti vastajatest beebitoidu valikul kõige olulisemaks kaubamärgi usaldusväärust. Sellele järgnevad beebitoidud, mis on toitaineterikkad (37 protsenti vastajatest) ja mille koostisosad on ohutud või minimaalselt töödeldud (36 protsenti).
Eesti lapsevanemad peavad beebitoidu ostmisel olulisemaks seda, et lapsele toit maitseks (43 protsenti). Sellele järgneb soodne hind (30 protsenti) ning ohutud või minimaalselt töödeldud toiduainete koostisosad (29 protsenti).
«Nii Eesti kui kogu maailma tarbijad on järjest enam terviseteadlikumad ja eelistavad naturaalseid, minimaalselt töödeldud toiduaineid. Beebitoidu puhul on need nõudmised veelgi kõrgemad ja lapsevanemad on nõus tervislike beebitoodete eest ka rohkem maksma,» ütles Kurisoo.
Peamine põhjus, miks Eesti lapsevanemad on vahetanud oma beebitoidu brändi mõne teise vastu, on hind (50 protsenti) või ajutised sooduspakkumised (37 protsenti). Sellele järgnesid meditsiinilised põhjused (25 protsenti) ja toodete kättesaadavuse probleemid (22 protsenti).
Siiski ei osta Eesti lapsevanemad kõige odavamaid tooteid – üksnes 3 protsenti vastanutest ostab alati soodsaima toote. Suur osa lapsevanematest (64 protsenti) teeb oma ostuotsuse vastavalt soodsamale hinnale limiteeritud valiku sobilike brändide hulgast. 33 protsenti lapsevanematest ostab aga beebitooteid sõltumata nende hinnast.
Kuigi beebitooteid eelistatakse veel üldiselt osta füüsilistest poodidest, on see trend muutumas ja järjest enam tarbijaid otsustab veebipoodide kasuks, kust on odavam ja mugavam osta. E-ostlemine pakub hõivatud lapsevanematele võimalust sooritada oma ostud ajast ja kohast sõltumatult ning tihtipeale koos tasuta transpordiga. Tänu sellele kasvas sel aastal kogu Euroopas veebipoodidest toidu tellimine 43 protsenti.
Eestlased on veebipoodidest ostnud kõige enam beebide riideid (23 protsenti), kärusid (19 protsenti), kiiktoole (18 protsenti), mänguasju (16 protsenti) ja turvatoole (15 protsenti).