Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nutirakendused tõrjuvad krediitkaardid välja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nutitelefonid muudavad ka inimeste raha kasutamise harjumusi.
Nutitelefonid muudavad ka inimeste raha kasutamise harjumusi. Foto: SCANPIX

Tarbijakrediidi turul valitseb tihe konkurents – enam kui 100 ettevõtet tahavad tarbijale pakkuda parimaid tingimusi ostude rahastamiseks. Tarbijale on suurenev konkurents mõistagi hea uudis, sest toob kaasa soodsamad ja paindlikumad tingimused krediiditoote kasutamisel.

Tänaseks on võrdlemisi tavapärane, et klient tasub intressi ainult kasutatud rahasummalt, mitte kogu krediidimahult. Samuti pakutakse paindlikumaid maksegraafikuid ning vähenevad erinevad lepingutasud. Oluline roll on tarbimiskrediidi turu kujundamisel mõistagi tehnoloogial ning nutiseadmetel.

Nutiseadmete võidukäiku ilmestab ka tõik, et juba 45% Eesti elanikkonnast kasutab mobiilset internetti ning võrreldes eelmise aastaga on kasutajaskond suurenenud 84 000 inimese võrra. Näiteks Swedbank läbi viidud klientide makseharjumuste uuringu järgi kasutab 2015. aastal igakuiselt Swedbanki mobiilirakendust maksete sooritamiseks ligi 90 000 inimest ning mobiili vahendusel sooritatakse iga kuu ca 245 000 makset, aastaga on mobiilisete maksete arv kasvanud 62%. Swedbanki mobiilirakendust kasutavad enim Y-generatsiooni noored ehk 20-35-aastased.

Nutirakenduste olulisus tuli välja ka USAs läbi viidud uuringust, kust selgub, et rohkem kui kolmandik noori on valmis vahetama panka, kui teine pank pakuks neile mugavamat ja kiiremat rakendust. Varsti jõuab kätte ka aeg, kui niigi hääbuvaid sularahatehinguid ning tõusvas joones liikuvaid kaardimakseid hakkab asendama nutiseade. Aastal 2020 maksab iga viies eurooplane oma igapäevaste ostude eest mobiiliga, ütleb Euroopa tarbijate harjumusi kaardistanud uuring.

Näeme ka oma klientide seas selget ja tugevat trendi, et tahetakse igapäevaseid rahaasju korraldada nutiseadmega. Seega peavad teenusepakkujad pead murdma, kuidas koondada soovitud teenused kiiresti nutiseadmetesse. Fakt on, et klient tahab oma finantstehinguid võimalikult kiiresti, mugavalt ja turvaliselt teha. Mugavaim platvorm selleks on nutitelefon. Selle trendi maha magamine võib automaatselt krediidiettevõttele tähendada konkurentsipositsiooni halvendamist.

Tagasi üles