Päevatoimetaja:
Sander Silm

Stuart Higgins: BP juhtum on õppetunniks kõigile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
USA nõuab BPlt uut hiigeltrahvi
USA nõuab BPlt uut hiigeltrahvi Foto: SCANPIX

Kommunikatsioonifirma Stuart Higgins Communications (SHC) juhi sõnul peaksid kõik riigid ja ettevõtted võtma õppust British Petroleumi juhtumist, kus oli selgelt näha kriisi lahendamise halvimat poolt.

«Halb või negatiivne PR võib tuua kaasa kohutavad tagajärjed. Nii nagu oli Tiger Woodsi  ja BP puhul,» alustas Higgins oma ettekannet seminaril «Kriisikommunikatsioon ja muutunud meedia.»

Kuna viimasel ajal on suur rõhk ka sotsiaalmeedial, siis oleks Higginsi sõnul BP puhul samuti positiivselt aidanud sotsiaalmeedia kaasamine kriisi lahendamisel.

Kuid siinkohal oleks tulnud seda ka õigesti teha. Siiski ei teinud ettevõte seda üldse, mistõttu ei suudetud kogu tekkinud olukorraga toime tulla.

«Seetõttu võtsid sotsiaalmeedias võimust hoopsi BP-vastased kampaaniad. Neil polnud plaani ja seetõttu jäädakse neid alati selle järgi hindama.»

Samas tuleb mehe sõnul meeles pidada seda, et tihti antakse PR-nõu, kuid seda ei pruugita kuulda võtta.

«Üks minu sõpradest nõustas BPd avalike suhete alal, kuid ettevõte ei võtnud seda kuulda,» tõi Higgins näite.

Positiivsete näidete puhul tõi Higgins välja USA president Obama, kes suutis sotsiaalmeediaga palju ära teha, et oma kampaaniat edendada.

«Ta kasutas oskuslikult ära MySpace’i ja Facebooki ning teisi suuremaid ja väiksemaid sotsiaalmeedia keskkondi,» tõdes Higgins.

Higginsi sõnul on ühed parimad rahvaga kommunikeerujad Bill Clinton ja Tony Blair, kes mõlemad on suutnud kriisiolukordi üsnagi hästi lahendada ja mõningal määral neid ka ennetada ning tagajärgi siluda.

Eesti peaks mehe hinnangul ära kasutama kõiki uue meedia vorme, et end kuuldavaks teha.

«Eesti peaks oma panuseid tõstma, et globaalselt end paremale positsioonile viia. Kiirusega teeb palju ära ja individuaalset või brändi mainet saavad kujundada kõik tänu internetile.»

Samuti tuleb Higginsi kinnitusel luua usaldus enda ja ajakirjaniku vahel, sest seetõttu saab tihti ka võimaluse siluda mõningaid olukordi.

Higgins tuletas siiski meelde, et väljend «igasugune tähelepanu või meediakajastus on hea», ei pruugi alati hea olla ja võib ettevõttele või kuulsusele hoopiski hukutavaks osutuda.

«Vaadake kasvõi BP või Tiger Woodsi näiteid,» meenutas Higgins lähiminevikus toimunud sündmusi.

Stuart Higgins töötab tuntud brändide, korporatiivklientide ja kuulsustega. Näiteks kuuluvad tema klientide hulka Mick Jagger, Caroline Wozniacki, Manchester United, British Airways jt.

Tagasi üles