Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Omniva süsteem ärritas pakisaajat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Omniva pakiautomaat.
Omniva pakiautomaat. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Ardi sai hiljuti Omnivalt teatise välismaalt tellitud kauba deklareerimiseks, sealjuures jäi talle aga silma kolm häirivat asjaolu, mida võiks tema arvates muuta.

«Miks ei too Omniva teatises välja nende poolset tollideklaratsiooni vormistamise teenustasu nende klientide jaoks, kes soovivad, et Omniva nende eest deklaratsiooni vormistab? Miks peaks klient seda eraldi Omniva kodulehelt otsima minema?» tekkis Ardil esmalt küsimus.

Tollideklaratsiooni täitmiseks on vaja ka vastavaid dokumente, mida Omnivale esitada, selleks peab aga nendega ühendust võtma ning oma andmed ja muu vajalike teabe esitama. «Miks ei võiks Omniva kohe samas ladustamisteatises anda kliendile kõik andmed ja lisadena dokumendid? Selle asemel, et panna kirja «juhul, kui soovite tollideklaratsiooni ise vormistada, siis siin on teile järgmised andmed  ja e.maili lisades dokumendid» peab klient eraldi Omnivale kirjutama, helistama või emaili saatma,» ütles Ardi.

Veel tekkis mehel küsimus, kas paki hoiustamise aeg peatub ajavahemikus, mis Omnival kulub kliendile vajalike andmete ja dokumentide saatmiseks. «Kui klient saadab Omnivale koheselt kirja, et soovib ise deklaratsiooni vormistada, siis pole see ju tema süü, et Omnival kulub aega vajalike andmete ja dokumentide saatmiseks,» lisas Ardi.

Omniva kommunikatsioonispetsialisti Mattias Kaivu sõnul on kliendile saadetavas teatises kirjas, kui palju peab ta saadetise eest tasuma (k.a. teenustasu). «Lisaks põhjalikumale kirjalikule teatisele saadame kiire teeninduse huvides ka SMS-teavituse. Paraku on SMS-i sisu piiratud 160 tähemärgiga ning seetõttu pole sel teel võimalik niivõrd põhjalikku informatsiooni edastada,» ütles Kaiv.

Kirja teel saadetud teatises esitatakse tema sõnul ka küsimus, kas klient soovib oma kauba deklareerida ise või teeb seda Omniva. Kuna ise soovivad oma saadetist deklareerida üsna vähesed, oleks Kaivu sõnul kõigile teatise saajatele vajalike dokumentide saatmine otstarbetu.

«Kui klient on saatnud meile kõik vajalikud dokumendid, vormistame paki vähemalt kolme päeva jooksul. Kuna tagasisaatmine toimub alles pärast 30. päeva, siis siinkohal ei tohiks dokumentide saatmisele kuluv aeg olla probleemiks,» lisas Kaiv.

Tagasi üles