Vaevu pool aastat vastu pidanud espressomasin veetis enamiku ajast hooldustöökodades, mitte selle omaniku kodus.
Kohvimasinast ei saanud pärast korduvat hooldustki asja (1)
Möödunud aasta veebruaris Euronicsist ostetud espressomasinaga Philips Saeco Minuto, mille koguhind oli 499 eurot, tekkisid juba juunis probleemid. Saatelehe järgi tehti kohvimasinale seejärel katlakivihooldus, vahetati tihendid ja remonditi kohvivalmistamisosa. Septembris pöördus masina omanik taaskordsete probleemidega Viljandi müügiesindusse, mille järel tehti tema valitud hooldustöökojas masinale hooldus; asendati pump ning puhastati umbe läinud veesüsteem.
Ka aprillis ja mais oli masina omanik sunnitud pöörduma hooldustöökoja poole, sest kohvi jahvatusaste oli liiga jäme ning järgnevalt nihkus kohviveski paigast ära. Seetõttu vahetati veski andur ja reguleeriti jahvatusastet, lõpuks vahetati ka paigast nihkunud kohviveski.
8.mail teatas klient, et soovib müügilepingust taganeda, sest masina remondiga seotud kulutused on tema hinnangul juba ületanud mõistliku piiri. Kui 12.mail talle teatati, et masin on remonditud, palus ta hooldustöökojas oma juuresolekul kohvi teha. Tarbija selgituste kohaselt ei olnud masin töökorras ning jäi seetõttu hooldustöökotta. Tema kaebus suunati lahendamiseks tarbijakaebuste komisjonile.
Komisjoni hinnangul rikkus müüja oluliselt müügilepingut, sest asja parandamine või asendamine ebaõnnestus. Häired kohvimasina töös esinesid sagedasti ning selle parandamine põhjustas tarbijale põhjendamatuid ebamugavusi. Tarbija on kandnud masina hooldustöökotta viimisel märkimisväärseid kulutusi.
Komisjonile esitatud tõendite alusel on ilmne, et masina otstarbekohane kasutamine toimus tõrgetega. Kaupleja ei esitanud tõendeid, mille põhjal saaks tuvastada, et masinal alates müügist esinenud vead olid põhjustatud ebaõigest ekspluatatsioonist. Komisjonil ei olnud alust eeldada, et tarbija kahjustas kohvi valmistamisega masinas asuvat pumpa, veski andurit või kohviveskit. Hooldustöökojad vigade tekkepõhjuseid ei kajastanud. Kuivõrd kahtlust erinevate rikete olemasolus ei ole ja ükski selgitus ega tõend ebaõigele kasutamisele ei viita, järeldas komisjon, et tegemist on toote puudusega. Puudused tootes polnud aga enne kasutamist nähtav, vaid ilmnesid alles kuue kuu jooksul.
Tarbijakaitse komisjoni otsusel kuulub tarbija nõue rahuldamisele ning espressomasina maksumus talle tagastamisele.