SEB hiigelreklaam tekitab eriarvamusi

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kuigi SEB uut internetipanka tutvustav reklaam jääb tänavapildis silma just oma mastaapsuse poolest, arvavad osad reklaamitegijad, et selle sisuline pool jääb nõrgaks.

Reklaami lahenduse teinud agentuuri Age McCann projektijuht Helen Neitov ütles, et SEB peamaja reklaamlahendus tulenes kampaania üldisest kontseptsioonist, kus SEB uus internetipank justkui «piilub» veebilehtede ja välipiilarite nurkadest, andes mõista, et harjumuspärase sisu alla on tekkinud midagi uut ja huvitavat.

«Otsustasime sarnast lahendust kasutada ka peamaja seinal, mis tänu mastaapsusele lisatähelepanu tõmbab.»

Lisaks sellele annab Neitovi sõnul internetipanga kleebis SEB peamajal ka mõista, et pangakontorisse tulemise asemel on klientidel mugavam oma igapäevaseid rahaasju korraldada internetipangas.

Madis Ots reklaamiagentuurist Vatson tõdes, et tegemist on väga mastaapse lahendusega, mis tähelepanupuuduse all kindlasti kannatama ei hakka. Ka sõnul on mehe arvates selge ning kõigile arusaadav.

«Eraldi väärib kiitust, et nii suures organisatsioonis ei leidunud ainsatki inimpidurit, kes oleks kukkunud hädaldama, et peahoone fassadiga ei mängita vms. Või kui hädaldaski, siis õnneks ei võetud teda kuulda,» kiitis Ots.

Kuid siiski näeb ta siinkohal ka üht kasutamata võimalust - reklaami ning tema mastaabi ja erilise asukoha vahel võiks mingisugune leidlik seos olla.

«Reklaam on silmatorkavalt suur, asub erakordselt kõrgel, ka uue internetipanga juures oleks ehk saanud leida midagi, millele samu omadusi omistada. Või hoopis peegeldust kuidagi ära kasutada? Maja klaaspaneele pikslitena kujutada? Puudu on see miski, mis teeks reklaami milleksi enamaks kui lihtsalt mõõtmetelt suureks.»

Reklaamiagentuuri DDB Eesti loovjuht Meelis Mikkeri sõnul on SEB reklaami kõige tugevam külg kindlasti tema suurus. «Selline meediakasutus on kindlasti tervitatav ja meeldivaks vahelduseks.»

Kahjuks ei paista Mikkeri hinnangul aga antud reklaamil olevat tugevat sisulist ideed. «See on informeeriv reklaam ja tugevat ahhaa-elamust sealt ei leia,» tõdes Mikker.

Joel Volkov reklaamiagentuurist Tank lisas omalt poolt, et toetab igal juhul superformaate. «Muidugi mulle meeldiks, kui need oleksid vaadeldavamates kohtades linnas, aga no mis teha, kui Tallinna linn ei saa aru, millist väärtust looksid linnapilti kõrghoonekõrgused reklaamid. Seega, tubli töö,» lausus Volkov.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles